Hvis man ikke er en af dem, som allerede har set og elsker/hader “Kannibal Massakren”, er der nok en grund til det. Særdeles tolerante og nysgerrige filmgangere, samt fans af gysergenrens splattede hjørne, vil garanteret fornøje sig med filmens ufornøjelighed. Men er du bare det mindste i tvivl om, hvorvidt filmen er noget for dig, så lad den trygt ligge på butikshylden. Selvom ekstramaterialet er skuffende, så er det glimrende restaureringsarbejde, der har resulteret i dvd’ens yderst imponerende AV-præsentation, nok til at gøre én meget spændt på at se, hvad det nye danske selskab Another World Entertainment vil foretage sig i fremtiden. Danske splatterfans bør i hvert fald erhverve sig denne dvd omgående.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-barnebarn 17 år siden

2/6

Jeg synes den desværre var forfærdelig ringe :(

Da jeg så den i butikken, blev jeg rigtigt glad. Endelig nogen "remasters" af gode gamle zombie og kanibalfilm. Købte jeg den straks sammen med Rædslernes Hotel, men blev desværre slemt skuffet.

Måske er jeg vokset forbi disse film - men det var bare ikke som jeg huskede det. Der var mange dårlige scener og skuespil og det skar tydeligt igennem i mange scener og virkede falsk. Derfor fangede filmen aldrig og derfor virkede de rå scener slet ikke på mig.

Som anmelderen skriver var det nærmest slagtningen af de rigtige dyr, som var mest... La-la, om man vil.

I det hele taget mindede filmen mig desværre meget om en forgænger til The Blair Witch Project, hvilket virkelig ødelagde en del for mig.

Men jeg giver den stadig 2 ud af 6 fordi der stadig var glimt af gode scener hist og pist og den gennemgående historie havde lidt på sig til at det hele gik ok op.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#2 dyg 17 år siden

#1 -
I det hele taget mindede filmen mig desværre meget om en forgænger til The Blair Witch Project, hvilket virkelig ødelagde en del for mig.

Det forstår jeg ikke helt, vil du ikke uddybe det? Hvordan kan Blair Witch, en film lavet 20år senere, påvirke din holdning til Cannibal Holocaust? Eller misforstår jeg dig?


"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 Hal60 17 år siden

#2 Tror det han mener er, at ca. 40minutter inde i filmen (hvis jeg husker korrekt) skifter den over, så man følger kamerafolkene gennem deres optagelser; lidt ala Blair Witch.

Nå, tilbage til Cannibal Holocaust... Filmen har bestemt sine fejler, og den er bestemt heller ikke for alle. Jeg har selv lidt blandet følelser omkring den; kan især ikke fordrage, at de har pint dyr i virkeligheden. Men udover det, så var jeg vel egentlig ganske underholdt.

- 3/6 herfra...

PS: Hvis man kan lide Cannibal Holocaust, så bør man chekke Cannibal Ferox (Make them die slowly) ud... Lidt i samme skuffe.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#4 keitel 17 år siden

En klassiker dengang jeg var teenager, men jeg gad godt nok ikke se den idag, det er lidt plat al det snuff crap.
Gravatar

#5 Spanner 17 år siden

Snuff?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 filmz-Ruive05 17 år siden

Snuff-film er en myte, hvor mennesker virkeligt bliver slået ihjel i filmen, som regel i forbindelse med sex.. Deodato blev, som nævnt i anmeldelsen slæbt i retten for at bevise, at han faktisk ikke slog skuespillerne ihjel. Filmen blev længe anset for en "snuff" film. personligt synes jeg det er en vildt god film, der rejser det gode spørgsmål om hvem kannibalerne egentligt er i verden. for de interesserede kan jeg bestemt ikke anbefale denne udgivelse, men tværtimod, den nye 2-disc version, der lige er udkommet for nogle måneder siden. Og kan da lige runde af med at sige at han er ved at lave en opfølger "Cannibal Metropolis"..
Peace 5/6 herfra
"Eat, Sleepy and be merry"
Gravatar

#7 Slettet Bruger [4050462281] 17 år siden

Har ikke set den, men det virker da helt sindssygt, at de virkelig dræbte dyr..?

Næsten endnu værre er det, at i en diskussion på Imdb.com, er der nogen folk, som faktisk synes, det var i orden at dræbe dyr!

"Who cares? Who cares whether animals die or not? I mean jeez, I would care if some people started going on a rampage against animals, which could potentially trigger a negative chain reaction to the nature, but killing a couple animals here and there? I honestly don't give a rat's ass about animals."

"your gay. get over it. im sorry, but a human beings life is worth more than a turtle or muskrat/possum....sorry"

"One word: foodchain. If you don't know, animals kills other animals too. That's life.

And you're complaining about some animals who was killed over 20 years ago, when people are dying like flies this very moment? "

Helt klart ikke en film, som jeg skal se!
Gravatar

#8 filmz-Ruive05 17 år siden

#7
Idioterne på Imdb, er som altid alt for dumme og burde generelt ikke udtale sig om noget..

Men ja, det virker langt ude at han faktisk gjorde det.. og jeg synes heller ikke det er iorden, MEN det er vigtigt for filmen at det sker, hvis du ikke vil se det med dyrene er der på de fleste versioner af filmen, muligheden for at se den censurerede udgave, der stadig giver dig et helhedsbillede af "Cannibal Holocaust".

Personligt, synes jeg det er skrækkeligt at se på, men det er ikke så meget at der bliver slået dyr ihjel, mere hvem barbarerne er og hvem spiser egentligt hvem..

nu stopper jeg inden jeg lyder alt for prætentiøs :-P
"Eat, Sleepy and be merry"
Gravatar

#9 zombieman 17 år siden

Ja selvom jeg havde lovet mig selv aldrig at se filmen på grund af dyrescenerne lokkede den alligevel på hylden. Og nu har jeg så fået den set og synes den var ganske udemærket jeg var ihvertfald underholdt hele vejen igennem. Jeg ville stadig gerne være foruden slagtningen af dyrene og det trækker min karater lidt ned men det er også det eneste jeg har og sætte på denne ellers meget fine film som har nogle fremragende effekter og generelt er (som Asbjørn Riis ville sige) Nasty. Er mere til Guttens anden klassiker House on the edge of the park men alligevel 4/6 herfra
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#10 nakalay 17 år siden

#7 Dræbte de virkelig dyr?! Det er jo komplet uhørt! Ring efter PETA ASAP!

Newsflash: Majoriteten af Jordens befolkning er kødædere. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.

Skriv ny kommentar: