“Kapringen” er bestemt værd at se i biografen, hvis man vel at mærke har mod på en følelsesmæssig hård og nådesløs omgang. Alene Amalie Ihle Alstrups (Mikkels kone) grådkvalte stemme, da hun spørger, hvorvidt hendes mand stadig er i live, gør, at man skal kæmpe gevaldigt for at holde tårerne tilbage. Men når det så er sagt, så kunne man godt have ønsket, at Lindholm havde taget chancen og serveret os en mere kontroversiel og opfindsom film end det ellers veludførte, men lettere kønsløse, psykologiske drama, “Kapringen” er endt som.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MMB 11 år siden

Den varer ca. 115 minutter inklusiv reklamer. :)
Gravatar

#12 Ericmase 11 år siden

Simpet nok årets danske film!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#13 MMB 11 år siden

Jeg tror faktisk, at jeg foretrækker En Kongelig Affære, selvom de begge to ligger omkring 4 stjerner. :)

Jeg kan dog sagtens forstå folks begejstring for filmen, men helt oppe at ringe kom jeg personligt ikke helt. Den kom nok ikke helt under huden på mig. Så fandt jeg R en smule bedre, og Submarino ret meget bedre. :)
Gravatar

#14 Twister 11 år siden

Kapringen: 8-9/10

En eminent film og en utrolig stærk oplevelse. Jeg tror aldrig jeg har set/hørt en biografsal af den størrelse og med så mange mennesker i alle aldre være så nærmest unaturligt stille under en hel film. Ikke et eneste ord blev der ytret, og ikke engang slikposer, popcorn, nys eller host kunne høres. Alle virkede fuldstændig absorberet af filmen. En meget besynderlig oplevelse. Det er ofte tegn på en helt særlig filmoplevelse, og det var det. Jeg skal lige fordøje filmen lidt inden jeg kan beslutte mig for dens endelige rating. Den er alt for "tæt på kroppen" lige nu. Stor oplevelse, og utvivlsomt den bedste danske film i år (sammen med En kongelig affære).
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#15 Ericmase 11 år siden

Twister (14) skrev:
Kapringen: 8-9/10

En eminent film og en utrolig stærk oplevelse. Jeg tror aldrig jeg har set/hørt en biografsal af den størrelse og med så mange mennesker i alle aldre være så nærmest unaturligt stille under en hel film. Ikke et eneste ord blev der ytret, og ikke engang slikposer, popcorn, nys eller host kunne høres. Alle virkede fuldstændig absorberet af filmen. En meget besynderlig oplevelse. Det er ofte tegn på en helt særlig filmoplevelse, og det var det. Jeg skal lige fordøje filmen lidt inden jeg kan beslutte mig for dens endelige rating. Den er alt for "tæt på kroppen" lige nu. Stor oplevelse, og utvivlsomt den bedste danske film i år (sammen med En kongelig affære).


Det samme skete for mig under Filmsludder. Det var komplet stille. Der må virkelig have været en helt speciel oplevelse. Årets danske film som ennda er bedre end "En kongelig affære" (hvis man spørger mig).
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#16 MMB 11 år siden

Twister (14) skrev:
Kapringen: 8-9/10

En eminent film og en utrolig stærk oplevelse. Jeg tror aldrig jeg har set/hørt en biografsal af den størrelse og med så mange mennesker i alle aldre være så nærmest unaturligt stille under en hel film. Ikke et eneste ord blev der ytret, og ikke engang slikposer, popcorn, nys eller host kunne høres. Alle virkede fuldstændig absorberet af filmen. En meget besynderlig oplevelse. Det er ofte tegn på en helt særlig filmoplevelse, og det var det. Jeg skal lige fordøje filmen lidt inden jeg kan beslutte mig for dens endelige rating. Den er alt for "tæt på kroppen" lige nu. Stor oplevelse, og utvivlsomt den bedste danske film i år (sammen med En kongelig affære).


Lyder som en god oplevelse! :) Hvad synes du om de andre film, du fik set?
Gravatar

#17 Twister 11 år siden

Dredd: 6/10
Underholdende film, på trods af uinteressante karakterer, mangel på ordenlige muligheder for emotionel indlevelse og utallige klicheer der ikke alle fungerer lige godt.

Brave: 7/10
Flot, sjov og med en historie der virker (omend også denne er rimelig klichefyldt).

Den skaldede Frisør: 7/10
Modig film der tør gøre alvorlige emner til genstand for humor, dog uden at virke smagløst. Godt skuespil fra Brosnan og co.

Kapringen: 8-9/10
Se ovenover ;)

:)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#18 MMB 11 år siden

Det lyder jo ret godt alt i alt. :)

Hvad med La Luna? :P
Gravatar

#19 Neranders 11 år siden

@#%¤$ cyberspace! Nå, så prøver jeg igen!


Foeller (18) skrev:
Hvad med La Luna? :P


Forrygende fantastisk lille kortfilm, der med sine kreativitet og uimodståelig charme gik direkte i hjertet og gjorde vej til en småvåde øjne, af ren og skær fortryllende filmkunst. Og plottet, hvor kort det end er, formår jo nærmest at overraske hvert minut, og føre filmen i en ny og endnu mere fortryllende retning gang på gang. Ja ja, jeg ved, jeg ikke er Twister, men vil lige give mit besyv med angående en film, der fortjener enorm meget omtale, af den gode slags. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#20 MMB 11 år siden

Sådan! :) Jeg faldt også pladask for den. Det hele går virkelig op i en højere enhed - måske især Giacchinos musik skal fremhæves. Den er netop fortryllende og anbringer tilskueren i en helt speciel stemning - præcis som en god film skal. Netop stemning var måske især et punkt, hvor Brave manglede en del. Den er i øvrigt med længder den bedste Oscar-nominerede animerede film fra sidste år. :)

Skriv ny kommentar: