“Kapringen” er bestemt værd at se i biografen, hvis man vel at mærke har mod på en følelsesmæssig hård og nådesløs omgang. Alene Amalie Ihle Alstrups (Mikkels kone) grådkvalte stemme, da hun spørger, hvorvidt hendes mand stadig er i live, gør, at man skal kæmpe gevaldigt for at holde tårerne tilbage. Men når det så er sagt, så kunne man godt have ønsket, at Lindholm havde taget chancen og serveret os en mere kontroversiel og opfindsom film end det ellers veludførte, men lettere kønsløse, psykologiske drama, “Kapringen” er endt som.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Neranders 11 år siden

Foeller (20) skrev:
Det hele går virkelig op i en højere enhed - måske især Giacchinos musik skal fremhæves. Den er netop fortryllende og anbringer tilskueren i en helt speciel stemning - præcis som en god film skal.


Musikken husker jeg ikke så tydeligt, da det allerede er ved at være nogle uger siden jeg så den, men jo, stemningen i La Luna er sgu noget af det bedste af slagsen jeg har oplevet inden for det sidste stykke tid. :)

Foeller (20) skrev:
Netop stemning var måske især et punkt, hvor Brave manglede en del.


Både og vil jeg sige. Jeg fandt, der bestemt er stemningsfulde øjeblikke i Brave, og den gør også nogle ting rigtigt. Mit største problem er nok mest humoren, som går ind og blev et forstyrrende element, især hvad angår de tre små rødder og den gamle træskærer. Men jeg synes nu også, at med Brave har Pixar lavet deres hidtil mest onde og grusomme karakter, hvis rene tilstedeværelse i en scene, skaber en virkelig god intensitet.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#22 MMB 11 år siden

Neranders (21) skrev:
Musikken husker jeg ikke så tydeligt, da det allerede er ved at være nogle uger siden jeg så den, men jo, stemningen i La Luna er sgu noget af det bedste af slagsen jeg har oplevet inden for det sidste stykke tid. :)

Foeller (20) skrev:
Netop stemning var måske især et punkt, hvor Brave manglede en del.


Både og vil jeg sige. Jeg fandt, der bestemt er stemningsfulde øjeblikke i Brave, og den gør også nogle ting rigtigt. Mit største problem er nok mest humoren, som går ind og blev et forstyrrende element, især hvad angår de tre små rødder og den gamle træskærer. Men jeg synes nu også, at med Brave har Pixar lavet deres hidtil mest onde og grusomme karakter, hvis rene tilstedeværelse i en scene, skaber en virkelig god intensitet.


Hmm, ja, skurken var god, men personligt har jeg det med at foretrække de udspekulerede fjender frem for de lidt mere eindimensionelle fjender. :) Humoren gjorde mig nu ikke det store, selvom det måske blev en anelse for meget i længden.
Gravatar

#23 Neranders 11 år siden

Foeller (22) skrev:
Hmm, ja, skurken var god, men personligt har jeg det med at foretrække de udspekulerede fjender frem for de lidt mere eindimensionelle fjender. :)


Det er jeg som sådan set også meget enig i, men ind imellem støder man på skurke, hvis fysiske tilstedeværelse, kan give noget til de enkelte scener, og sådan oplevede jeg det i Brave. :)

Foeller (22) skrev:
Humoren gjorde mig nu ikke det store, selvom det måske blev en anelse for meget i længden.


Også her er jeg enig, i at det i længden blev for meget. Men det er måske lige så meget mit ønske om at se nogle mere modne, vestlige tegnefilm, som skubber humoren væk.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#24 Wangsgaard 11 år siden

En af de bedste danske film jeg har set længe!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: