Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Kadann 20 år siden

#10 -

http://www.imdb.com/title/tt0266697/

Jeg ville skyde på at de "odds" er væsentlig højere med en score på 8,4 ud af 10 mulige, talt ud fra 9830 stemmer på IMDb.

Men ok, der er jo altid mennesker der vil være anderledes, og finder det sjovt at kritisere film, bare fordi de vil være anderledes, og ikke reelt har noget at have det i.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#12 dyg 20 år siden

#8 - 'Reservoir dogs var også en ok film, Pulp Fiction var noget bræk'

Det er så din mening. Min mening er, at Reservoir Dogs og Pulp Fiction er to af de fedeste film gennem tiderne. Jackie Brown, der ikke var skrevet af QT selv, var helt klart også fed, men manglede alligevel noget. Så med to überkoohle film og en meget fed film, så forventer man sig da endnu en fed film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13 filmz-Gruber 20 år siden

8# Hvad er det du ikke kan lide ved Pulp Fiction??
Personligt synes jeg den mega nice! Meget intellektuel og det gør at man aldrig glemmer den...
Glæder mig utrolig meget til Kill Bill!
Gravatar

#14 filmz-ill 20 år siden

Hvornår udkommer den? Og kommer 2'eren ikke 1-2 uger efter?
.
Gravatar

#15 El vez 20 år siden

Kill Bill Vol. 1 - på fredag.
Kill Bill Vol. 2 - til næste forår.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#16 The Insider 20 år siden

Februar - som der står i anmeldelsen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 davenport 20 år siden

Jeg så Tarantino på Leno sidste uge. Han var så pattestiv, at jeg aldrig har set noget ligende. Han sejlede rundt og kunne slet ikke gennemføre interviewet. Det var bare herre skægt! Han undskyldte sig med at der var fri bar backstage. Kevin Bacon var der også, og han var lamslået over opførslen. Jeg morede mig kosteligt. QT er sku da for cool. Jeg har iøvrigt købt Pulp F. i en super fed DTS version. Klart anbefalelsesværdig.
"We should have fucking shootguns"
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18 Morbid 20 år siden

Reservoir dogs var også en ok film, Pulp Fiction var noget bræk

Du fremhæver masser af vold og blod i din anmeldelse, så det kan være at man skulle give den en chance

Altså helt ærligt... Skal vi ikke bare lade de 2 citater tale for sig selv. Man må håbe du en dag udvikler en smag for film, der ikke kun går op i action og blod. Hvis ikke har jeg ondt af dig.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#19 filmz-loonie 20 år siden

#18 haha, tja, indtil videre består min filmsamling af bl.a. så vidt forskellige film som Toy Story til Motorsav-massakraen. Så træd ned fra dit tårn og lad være at prædike hvad er god filmsmag for andre ( :
_________________________________________
I may be wrong, but I doubt it
Gravatar

#20 filmz-Retep 20 år siden

skyd mig hvis jeg er meget hungrende efter blod og vold, men efter at havde hørt hvor brutal kill bill skulle være blev jeg ret skuffet - ikke mindst fordi dele af det store blodbad var i sort/hvid. Ellers var filmen rigtig fed, nogen der ved om soundtrack er til salg endnu? For jeg elsker altså O-Rens entre-tema.

Ellers virker anmeldelsen ikke skide objektiv, men det kan sådan nogen vel umuligt være.

Skriv ny kommentar: