Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Infophreak 20 år siden

"Desuden indeholder filmen endda en adskillige-minutter-lang anime sekvens, som for sig selv er mere spændende, velanimeret og visuel interessant end de fleste hele japanske anime-film, der er udgivet til dato".

The Insider tager godt nok munden ret fuld der. Men nu får vi jo se. Den sekvens må jeg hellere lægge godt mærke til, når jeg skal ind og se den.
Gravatar

#2 Morbid 20 år siden

Rigtig god anmeldelse Insider. Nu glæder jeg mig endnu mere til på fredag :)

Har læst et par tråde på imdb, hvor nogle af scenerne bliver beskrevet som unødvændige, ligesom du fremhæver. Men så er der andre derinde der siger, at selv disse scener vil give meget mere mening, efter man har set volume 2.

Om de aner hvad den snakker om kan jeg ikke sige :)
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#3 filmz-laban 20 år siden

God og velformuleret anmeldelse

kan ikke vente, bare det snart var fredag.... kl 18:45 :)
LALALALALALALALAL
Gravatar

#4 filmz-vassago 20 år siden

Jeg synes ikke at der er unødvendige scener - det er rigtigt at den indeholder scener som kunne være klippet ud, men jeg synes på ingen måder at de ødelagde helhedsindtrykket, eller er medvirkende til at den bliver for lang. Jeg synes derimod at de er med til at opbygge stemningen og pirre en lidt.

Jeg havde ikke rigtig nogen forventninger til filmen inden jeg gik ind, var lidt skuffet over at de havde delt den lidt - og det er jeg til dels stadig, for den er simpelthen så god at man gerne havde nuppet 2. del lige bagefter.

Taratino har virkeligt skabt en lille film perle, og den er i min bog, en af de mest 'nyskabende' action-film i nyere tid - mixet af genrer i de forskellige scener/kapitler er for genialt, og musikken til at underbygge dem er ligeledes genialt. Tarantino kan for min skyld vente 10 år med næste film hvis den bare er ligeså god...

#1: strømmen af anime-film er ret stor, og ud af de tusinder af film er der kun få der virkelig skiller sig ud fra mængden - såsom "Akira", "Ghost in the Shell" m.fl.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 Morbid 20 år siden

Uha det lyder godt vassago

Jeg går og prøver på at holde forventningerne nede, men det er sq svært :)
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#6 El vez 20 år siden

Ouhh!!!

*glæder sig til i overmorgen*
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 Spanner 20 år siden

#1 Da de fleste anime film fleste anime film er skod uden lige, så er det da en rimelig sikker påstand.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#8 filmz-loonie 20 år siden

"Der er ingen grund til at spilde plads på at fortælle, hvor fantastisk det egentlig er, at Quentin Tarantino med blot 3 film i bagagen har etableret sig selv som en af verdens bedste, mest populære og interessante filmskabere - fordi alle ved det.
" ... Ja ja køl lige af i dit Tarantino flip! Det er lige i overkanten af en generalisering. Så fantastik er det han har lavet nu heller ikke! Du fremhæver masser af vold og blod i din anmeldelse, så det kan være at man skulle give den en chance. Reservoir dogs var også en ok film, Pulp Fiction var noget bræk. Så en god, en dårlig betyder vel at denne her er god!
_________________________________________
I may be wrong, but I doubt it
Gravatar

#9 Spanner 20 år siden

"Du fremhæver masser af vold og blod i din anmeldelse, så det kan være at man skulle give den en chance"

Det kunne være, at der fandtes mennesker for hvem vold og blod ikke er en absolut nødvendighed for at de kan nyde en film.

Tag dig sammen
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 filmz-loonie 20 år siden

#9 Det taler for at nyde en Tarantino film! Oddsene er indtil videre kun 50/50 om det er værd at se...
_________________________________________
I may be wrong, but I doubt it

Skriv ny kommentar: