Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Diller82 20 år siden

jeg har læst i en engelsk anmeldelse at den varer 110 min... hvad passer?
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#22 filmz-loonie 20 år siden

#20 "Ellers virker anmeldelsen ikke skide objektiv, men det kan sådan nogen vel umuligt være."
Det var rart at høre fra en som også befinder sig nogenlunde i jordhøjde i dette her Tarantino ophøjede forum (:
_________________________________________
I may be wrong, but I doubt it
Gravatar

#23 filmz-vassago 20 år siden

#20: det kan sagtens købes, og det er et rigtigt fedt soundtrack.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 filmz-cko 20 år siden

FUCK HVOR JEG GLÆDER MIG!!!!!! Tæller timer for tiden.... FREDAG kl 13:45 !!!!!!!!!!!! SAVLE SAVLE SAVLE (vender stærkt tilbage i morgen)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#25 filmz-phalanx 20 år siden

jeg vil da gerne lige sige at "vassago" skulle tage at se noget kvalitets anime fra dette århundrede:

Hellsing
Wolfs rain
witch hunter robin
boogiepop phantom
macross zero
.....
glem titlerne, og se det
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#26 filmz-vassago 20 år siden

jeg ved godt der er fede anime-film, men der er i dette århundrede lavet tusinder og atter tusinder, de bliver nærmest spyttet ud i samlebåndsproduktion - og så er 10-20 film altså ikke mange :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#27 The Insider 20 år siden

#21, filmens faktiske varighed er 111 minutter, og det er en fejl at denne korrekte spillelængde ikke blev inkluderet i anmeldelsen. Det er hermed blevet rettet.
War. War never changes.
Gravatar

#28 filmz-Plimmer 20 år siden

#26

Tjah, men det er vel ikke så forskelligt fra det vi kender fra Amerika og Europa? :) Så skal vi ikke bare sige der kommer en masse lort ud og, engang imellem er vi heldige at få en god film, ligegyldigt genre og nationalitet?
Famous last words: What duck?
Gravatar

#29 filmz-vassago 20 år siden

Netop, og derfor er jeg også enig når anmelderen siger:

"Desuden indeholder filmen endda en adskillige-minutter-lang anime sekvens, som for sig selv er mere spændende, velanimeret og visuel interessant end de fleste hele japanske anime-film, der er udgivet til dato".

det er nemlig helt rigtigt...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#30 filmz-Soren 20 år siden

Så den i går, og må indrømme at det er en af de bedste film jeg har set i lang tid..! Kameraføringen er flot og flydende, og alt ser superflot ud hele tiden. Måden filmen er sat sammen på (Mht klipning) virker perfekt, og virker lige så godt som i Pulp Fiction.
Alt i alt kan jeg helt klart anbefale jeg at gå ind og se den, når den har premiere i morgen.. :)

//Soren
__________________
......

Skriv ny kommentar: