Hvad, der holder filmen i omdrejninger, er dens to talentfulde stjerner, og selvom de sandt at sige ikke har den store kemi eller seksuelle spænding sammen, så formår de hver især at være den slags personer, man har lyst til at følge, og samtidig lykkes det for James Mangold at hitte på nok spøjse indslag til holde én ganske godt underholdt.

Ærgerligt er det dog, at man har nedprioriteret den romantiske og sjove side af filmen til fordel for den actionfyldte – især når nu actionscenerne er så uinspirerede, som de er her, hvor de slet ikke formår at skabe den mindste følelse af risiko for hovedpersonernes ve og vel. Det sidste kommer næsten komisk til udtryk i en scene, hvori Tom Cruise ganske ubekymret vader lige gennem en regn af computerkugler. Men naturligvis behøver han ikke at undvige dem – de undviger ham.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Fynboen 13 år siden

Lige kommet hjem fra forpremiere, og jeg var faktisk godt underholdt. Ja, den er larmende urealistisk, ja, man er ikke i tvivl om hvem der vinder, og ja, det hele er måske nok set før... men underholdende, det synes jeg nu alligevel den var. 4/6
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#2 MOVIE1000 13 år siden

#1 vil du kalde det for en af Tom Cruise sjove film? eller bare action og ligegyldig?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 dyg 13 år siden

Jeg så den til MachoMandag, og jeg kedede mig bravt hele vejen igennem. Kun ganske få steder nærmer den sig kanten til at være underholdende, men jeg hader også helt generelt agent-film (om så det er den seriøse slags eller som her den pjattede slags).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 Fynboen 13 år siden

MOVIE1000 (2) skrev:
#1 vil du kalde det for en af Tom Cruise sjove film? eller bare action og ligegyldig?


Jeg morede mig, grinede mange steder, og fandt den sjov... ligegyldig? Tja, det er den vel... ligesom en del andre film jeg har fundet underholdende, men som ikke er stor kunst, eller nyskabende for mediet...

Det er en popcornflick, no more, no less...
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#5 MOVIE1000 13 år siden

#4 cool sådan lidt ligesom med Tropic Thunder? det lyder som en film for mig, men nu er jeg også rimelig nem at imponere:) men jeg elsker trailerne til filmen:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 filmz-ab 13 år siden

den skal tjekkes ud imorgen, men forventer nu ikke alverden..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#7 filmz-Bruce 13 år siden

Hvor mange flyvende CGI-biler har vi ikke allerede set vælte tæt hen over hovederne på diverse hovedpersoner det sidste halve år?


I guder! Havde håbet på mere fra Mangolds hånd. Direct to bin!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 reneac 13 år siden

Jeg syntes den var pænt underholdene, og syntes faktisk også mange af efekterne var god nok, og syntes også der var en vis kemi mellem diaz og cruise.

Men er godst nok træt af folk der kommer væltende ind i biograffen efter filmen er startet så man en 4-5 gang bliver forstyret, det ødelægger slu lidt af oplevelse for mig at et eller andet fjols lige skal forbi, fordi han åbenbart ikke kan klokken
Gravatar

#9 Fynboen 13 år siden

#8 Lyder som samme forestilling som jeg var til... Odense?
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#10 filmz-ab 13 år siden

Man kan egentlig undre sig over, hvorfor Mangold har gidet, at lave denne noget upersonlige action drøn, af den gennemsnitlige slags. Det ligner ham ikke, medmindre han selvfølgelig havde brug for nogle lettjente penge i mad pungen. Man bliver ikke just klogere på det efter filmen, men vi kan da godt konstatere, at filmen er en tynd kop lunken te. Handlingen er tåbelig, fyldt med ulogiske og ufrivillig komiske indslag, men heldigvis er underholdning konstant, så man ikke for alvor når at kede sig. Og vi er da også i godt selskab med karismatiske folk som Cruise og Diaz. Action delen er mere morsom på en over the top niveau, end egentlig medrivende, men tiden flyver også bare af sted, og det er vel et tegn på, at filmen til trods for svaghederne, pinlighederne og klicheerne, har været ganske fornøjelig......sådan da!

3/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: