Hvad kan man købe for 660 millioner kroner? Jeg kan komme på mange ting, men i Hollywood er de åbenbart knap så opfindsomme. Et par kendisser eller tre, nogle eksplosioner og en historie, der er skåret efter en gennemtærsket skabelon er simpelthen ikke godt nok, når så mange penge er ude at flyve. Måske er det netop budgettet, der er med til at udradere enhver form for opfindsomhed, for hvorfor bruge tid på at tænke, når man kan betale sig fra at lade være? Dvd’ens audiovisuelle præsentation er til gengæld fin, men ekstramaterialet må vi undvære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tiany 13 år siden

Denne film er absolut ikke et filmisk mesterværk og og er også i den lave ende af genren.

MEN jeg var godt underholdt... jeg valgte at slå hjernen fra, da det rimelig hurtigt går op for en filmen er blottet for alt der hedder realisme. Jeg synes den småpsykotisk Tom Cruse var underholdende, netop fordi jeg hele tiden tænkte: "Gad vide om han er så overgearet i virkeligheden". Og jeg følte samtidig ikke at filmens stjerne selv tog filmen alvorligt og det gør at det hele tages lidt med et gran salt.

3/6
Valar morghulis
Gravatar

#2 filmz-Myrepip 13 år siden

To fantastisk karismatiske skuespillere på toppen af deres karrierer og med et samspil, der bare gnistrer. De mange one-liners er overrumblende fantasifulde og man er fra start til slut godt underholdt og sidder med et lille smil på frem til tæppefald. Den absolut bedste film Mangold har instrueret siden 3:10 To Yuma!

Synd den ikke kom i en omsluttende og fordybende 3D udgave, som ville have været prikken over i'et!

2/6
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#3 loki 13 år siden

...hun en skideirriterende skrigeballon, og filmen ville blot være blevet bedre, hvis bare hun blev skudt og døde i nogle af de hektiske situationer, hun lander i.


Det kan man sikkert "ikke skrive i en anmeldelse", men fuck hvor har jeg ofte tænkt det om "heltene" i diverse film.
www.peakoil.dk
Gravatar

#4 cronick 13 år siden

Jeg ville nu give den 4,5/6 - så selvsagt er jeg meget uenig i anmeldelsen.

Men hvorvidt man finder filmen underholdende, spiller det formentlig også en betydelig rolle, hvorvidt man generelt bryder sig om Tom Cruise. Hvis man ikke finder hans karisma underholdende, hvilket der er en god del, der ikke gør, så er det allerede en dårlig start på filmen. Derudover er det naturligvis også et spørgsmål om hvorvidt man finder filmens komiske indslag sjove, eller om de falder på det dårligt sted.
Gravatar

#5 BN 13 år siden

Myrepip (2) skrev:
Den absolut bedste film Mangold har instrueret siden 3:10 To Yuma!


En skam at Mangold spilder sin tid på en så (efter alt at dømme) ligegyldig film som 'Knight and Day'.

Men pyt, for jeg kender nu ingen instruktør, hvis film alle er lige gode.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg ville nok lande på 3/6. Filmen er til tider ganske underholdende, men alt i alt lægger den nærmest for godt ud, for dernæst at gå fuldstændigt i stå plotmæssigt og konsekvent trykke på repeat-knappen. Ærgeligt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Gasivodo 13 år siden

Sidst jeg så, en god Action-komedie, stod der True Lies(1994)..

Gammel i gårde er man blevet:-(
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#8 Dragon_Claw 13 år siden

Cameron Diaz... Hvad er egentligt hendes appeal?!?
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#9 Gasivodo 13 år siden

#8 lækker?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#10 Kruse 13 år siden

#9: Men vi er jo ikke længere i 90'erne? ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: