Den romantiske komedie kan altså godt være af den mere utraditionelle art uden at rammen for det hele ændres betydeligt. Vi kender spillereglerne, vi kender fremgangen, vi kender slutresultatet, men det hele har fået en charmerende løssluppen tone uden at blive decideret ferskt eller forlorent. “Knocked Up” er derfor et charmerende alternativ til de efterhånden træge og vitaminfattige teenage-komedier fra staterne. Men helt voksen er den dog endnu ikke blevet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-origo 16 år siden

#9, det er nogle gange befriende at grine af det banale, og jeg er da glad for at jeg ikke har mistet den evne (endnu).

Et godt eksempel er scenen, hvor hun ringer til ham og inviterer ham ud, for at fortælle at hun er gravid. Jeg var flad over kammeraternes overbarnlige reaktion på dette.

#10, jeg har ikke set "Superbad", da den ikke har haft premiere i Danmark endnu;-) Men efter traileren at dømme, så tror jeg da nok også den har nogle af de samme kvaliteter som "Knocked Up". Jeg tror den gør sig glimerende til at starte en aften i byen med gutterne.
Ignorance is blis...
Gravatar

#12 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#10: Nu har du jo også en hang til det platte, jf. "Old School" og "Road Trip" ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#13 chuck 16 år siden

#12 Inde bag de grove replikker gemmer der sig en hjertevarme mere ren end i Knocked Up. Den har fået glimrende anmeldelser (88% på Rotten og nummer 120 på IMDbs top 250) og er klasser bedre end de fleste Frat pack film. Den er nærmest opskriften på den perfekte teenagekomedie.

P.S. Road Trip er ringe!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#14 mimic 16 år siden

Road Trip Var sku mere underholdende end det her.
Gravatar

#15 filmz-kikuchiyo 16 år siden

Road Trip er noget lort mens denne film er glimrende. Hvis man mener andet tager man fejl.
Gravatar

#16 mimic 16 år siden

15, Det hedder forskellig smag.
Gravatar

#17 akerman 16 år siden

Seriøst den var ringe. Det var da helt vildt - har aldrig været så overrasket før.. 8.0 på imdb og over 90% på RT....... forstår det ikke.
Gravatar

#18 nerdalmighty 16 år siden

Udemærket film. Minder på mange punkter meget om Nine Months (http://www.imdb.com/title/tt0113986/).

Glæder mig til at se Superbad, som har fået et god gang Hype på nettet.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#19 filmz-zaphyr 16 år siden

Jeg lo så meget at der kom cola ud af min næse! Den fik 10/10 rating fra mig på IMDB, no doubt!
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.
Gravatar

#20 filmz-danielhansen 16 år siden

Der er alt for langt mellem grinene i denne film, også er den i hvert fald en halv time for lang!

Skriv ny kommentar: