Den romantiske komedie kan altså godt være af den mere utraditionelle art uden at rammen for det hele ændres betydeligt. Vi kender spillereglerne, vi kender fremgangen, vi kender slutresultatet, men det hele har fået en charmerende løssluppen tone uden at blive decideret ferskt eller forlorent. “Knocked Up” er derfor et charmerende alternativ til de efterhånden træge og vitaminfattige teenage-komedier fra staterne. Men helt voksen er den dog endnu ikke blevet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 mimic 16 år siden

En af årets dårligste film. Fandt mærkelig nok ik filmen morsom på nogle steder.
Gravatar

#2 filmz-gentlemanfinn 16 år siden

Ikke noget med filmen at gøre egentlig, men bare meget sjovt at den har R rating i USA men 7 års grænse her hjemme :-)
Gravatar

#3 mr gaijin 16 år siden

#2 Jeps. Dansk censur foretages ikke under vejledning af præster, der ikke bryder sig om at se mennesker, der dyrker sex udenfor ægteskabet i film.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4 Guts 16 år siden

Jeg synes også at den var jævnt kedelig. Ikke pengene værd...!

Hvis jeg endelig skal se en romantisk komedie med et budskab, så vil jeg hellere se en film som 50 First Dates (selvom det er med Sandler) - den er en del bedre.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#5 filmz-wetfox 16 år siden

Jeg glæder mig til at se den . Jeg er sikkert også målgruppen, så får forhåbentlig noget ud af filmen i andre åbenbart ikke har fået :)
Gravatar

#6 Lawman. 16 år siden

#4, 50 First Dates er da nok verdens ringeste film!
Gravatar

#7 filmz-maxhh 16 år siden

#6

Argh, der er temmelig mange film der rykker ind over "50 first..." på den konto... Bare tag alt med Boll til at starte på, hehe...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#8 filmz-origo 16 år siden

Hmmm... Jeg er overhovedet ikke enig med ovenstående.
Jeg er absolut ikke den der plejer at se disse hersens romantiske komedier, men den her har tilpas meget charme at jeg faktisk nød filmen overordentlig meget. I store træk er jeg enig med anmelderen.

Mht. #1 og #4, så er I selvfølgelig berettiget til jeres mening om filmen, men det lugter lidt af "film-snobberi". Filmen skal ses på de præmisser den er tiltænkt - Som en let bredt-appellerende komedie, hvis kvaliteter måske ikke så meget består i dens evne til at levere en relevant kommentar til den tiltænkte tematik, men istedet skal filmens kvaliteter ses i dens evne til at underholde/stimulere uden nogen "dikkedarer". Men det er jo bare min ydmyge mening:-)
Ignorance is blis...
Gravatar

#9 mimic 16 år siden

8, hvis en film ik underholder en så der ingen grund til at give den ros, og knocked up fik ik et eneste smil ud af mig.
Gravatar

#10 chuck 16 år siden

#8 Enig og enig med anmelderen. Filmen har mange sjove scener, men personligt var jeg mere vild med Superbad, der var langt grovere i sin humor og platheder. Årets griner vil jeg gerne døbe Superbad. Enig? :o)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)

Skriv ny kommentar: