Den romantiske komedie kan altså godt være af den mere utraditionelle art uden at rammen for det hele ændres betydeligt. Vi kender spillereglerne, vi kender fremgangen, vi kender slutresultatet, men det hele har fået en charmerende løssluppen tone uden at blive decideret ferskt eller forlorent. “Knocked Up” er derfor et charmerende alternativ til de efterhånden træge og vitaminfattige teenage-komedier fra staterne. Men helt voksen er den dog endnu ikke blevet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 pulse83 16 år siden

Egentligt ikke en decideret komedie, hvor den ene sjove scene afløser den anden, så hvis man forventer det, bliver man naturligvis skuffet. Jeg syntes dog at "Knocked Up" er utrolig gennemført, ikke som komedie, men som "feel-good" film. Mange af dialogerne de forskellige par har imellem hinanden, er spot-on, og jeg er sikker på at der er mange par der kan nikke meget genkendende på mange af scenerne. Generelt syntes jeg bare at filmen fungerer perfekt indenfor dens præmisser som "feel-good" film. 5/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#22 Morpheus 16 år siden

Var selv inde og se den i går med kæresten og hendes lillesøster. Jeg synes det er den sjoveste film jeg har set i år, by far. Grinede højlydt rigtig mange gange i filmen (dog ikke så irriterende som hende der sad lige bag mig :S). Det sjoveste synes jeg dog var hotel scenen i Las Vegas hvor de snakker om stole.
Gravatar

#23 Outbound Sith 16 år siden

Jeg var ualmindeligt godt tilfreds efter filmen! Med den og "40 Year Old Virgin" har den romantiske komedie fået kunstigt åndedræt midt i en 10 år lang sump af hjernedøde bidrag til genren.

Filmen har endda fået mig til at ændre min signatur. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#24 dh-ad 16 år siden

Rigtig sjov film, skreg af grin ind imellem!

Og så var der ingen forceret handling i den, som i så mange andre amerikanske komedier. Den havde et naturligt flow, og man forstod op- og nedturene, og de svære valg, som måtte gøres i filmen. Den spejlede faktisk livet for et par, som venter sig, på en flot måde. (Måske bare lidt sjovere, end det er i virkeligheden! :-) )
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#25 dh-ad 16 år siden

Og så er Seth Rogen bare superchamerende

Alison Scott: Why don't you go FUCK your FUCKING Bong?
Ben Stone: I will! I'll do it doggy style, too! For once!
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#26 filmz-MetteVoldum 16 år siden

Jeg synes det er en sød film, der er ikke så meget handling, fordi det er noget af det samme hele tiden, men synes at pointen i filmen er god, og så elsker jeg altså også bare sådan nogle "tøse/tude/et eller andet" film :)
Gravatar

#27 Ovgi 16 år siden

Nok den dårligste film jeg nogensinde har set...
Jeg har aldrig oplevet en film, hvor jeg var ved at falde i søvn hvert 5. min og ikke grinede en eneste gang.

Der blev klappet da credits rullede over skærmen fordi den endelig var slut.
Gravatar

#28 kasper.jen 16 år siden

Hel klart 5/6

Skriv ny kommentar: