“Knowing” er en ekstremt ujævn film, som keder i perioder, henrykker i andre og runder af med en årets mest besynderlige slutninger. Hvis filmen havde holdt sig inden for thrillergenrens rammer fra start til slut og havde droppet sine kontroversielle moralprædikener, havde den formentlig været markant bedre. Fans af instruktør Alex Proyas eller hovedrolleindehaver Nicolas Cage bør overveje at give den en chance, men alle andre bør opstøve en af de mange overlegne film, som d’herrer har begået tidligere hver for sig. Manglen på ekstramateriale gør ikke ligefrem skiven en fuldbyrdet investering værdig, men AV-præsentationen er næsten perfekt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 14 år siden

Uhmmm fed blu-ray! Proyas i god form med en uvidenskabelig vinkel på sci-fi og med et herligt score fra Marco Beltrami, hvor temaet [url= York[/url] seriøst rykker!

Film: 8/10
Video: 10/10
Audio: 10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 elwood 14 år siden

Må sige jeg tror ikke jeg er den eneste der blev overrasket over din mening om den her film, her gik man og troede man kendte ham bruce, og så laver han den her finte.

nogen gange mistænker jeg Roger Ebert for at påvirke dig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg har det som bruce med denne film.. den er ganske gennemført, og jeg forstår slet ikke at den er så ildeset og blev dårligt modtaget af anmelderne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 evermind 14 år siden

Det eneste, jeg synes, blev alt for meget, var
den allersidste scene, hvor børnene løber over marken mod træet. Hvad der sker med børnene, efter de forlader Jorden måtte godt have stået hen i det uvisse.


Ellers vil jeg faktisk sige, at jeg er rigtig positivt overrasket over filmen, som jeg havde slemme forventninger til. Den skal afgjort anskaffes på et tidspunkt!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

#2 Ebert har påvirket mig mange gange faktisk og jeg byder enhver velkommen, som med argumentation kan rykke mig i mine holdninger. Det giver mig virkelig værdi :)

Jeg nyder Knowing og jeg håber, at mange vil blive nyreligiøse af at se den og millioner vil melde sig ind i anden dags adventisternes kirke og vente med sex til efter ægteskabet. Jeg har også hørt, at hvis man afspiller Knowing bagfra, så vil man høre Pave Paul Pius IIX på latin Live fra Rom!!!

;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 14 år siden

#4 Men det er jo netop derfor filmen er gennemført. Den lægger aldrig skjul på sin symbolik, og hvis nævnte scene ikke var med, ville jeg måske føle, at den var mere åben for fortolkning end nødvendigt. Det er svært nok, at overbevise folk om hvad den handler om i forvejen, og den almene biografgænger har stadig ikke fattet den religiøse symbolik... utroligt nok. Jeg har sgu snakket med mange efterhånden som slet ikke havde forstået at
det var engle vi havde med at gøre i slutningen
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 elwood 14 år siden

Alex havde det ikke nemt som instruktør på den her film, som der gives lidt eksempler på her...

billede 1
Alex Proyas's dosmerseddel

billede 2
Director aannndd action!... wait wait a minute hold on...

Director Mr. Cage, what what... what are you doing?

Mr. Cage I just thought it would be real cool to you know walk in slowmo open jacket style, you know like Steven Seagal.

Director look ehmm, how do I say this ehmm... you are not steven seagal and..

Mr. cage Avhhh come on, why can'tI walk in constant slowmotion in my movies, I mean jebus come on people!


billede 3
Director aannd roll tape... aanndd action!

Man Pull my finger, come on do it now... you know you want to

Director wait wait WHAT! Jebus man, Am I sourounded with Idiots?


billede 4
Director okay people here we go aannddd action!...... cut cut cut... Mr. cage what are you doing, why are you starring into the camera?

Mr. Cage I look so cool with this hair, oh yeah.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filmz-Bruce 14 år siden

#6 Enig. Jeg er sikker på, at den religiøse symbolik irriterer mange og er glad for, at man ikke Haneke'serede slutningen, Allerede fra begyndelsen i undervisningslokalet stilles vi overfor to muligheder og en åbning for fortolkning, ville måske gøre nogle mere tilfredse over at kunne fravælge den religiøse slunting, men det ville ikke give den store mening. Og du har helt ret ...
engle
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 14 år siden

# 8 Jeg tror sgu også de religiøse budskaber virkelig frastødte det danske publikum (dem der fattede dem i hvert fald)... vi er jo efterhånden en bunke vrede ateister. Jeg ved ikke selv hvad jeg tror på dog, jeg kalder mig hovedsageligt ateist, men man kan vel adrig vide.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 filmz-Bruce 14 år siden

#9 Guds største gave til menneskeheden er jo fornuften ;) og fornuft indebærer jo tvivl, hvor der ikke er beviser. Om jeg var ateist eller religiøs, så kan jeg dog ikke forstå, hvorfor en films budskab, med en anderledes overbevisning eller vinkel end min opfattelse, skulle ødelægge den filmiske kvalitet og et par timers god illusion. (og her henviser jeg så specifikt til MIN oplevelse, hvorfor jeg selvfølgelig erkender, at opfattelse af kvalitet er divergerende)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: