På den tekniske side er udgivelsen i top med både en billed- og lydside, der fuldt ud lever op til dagens standarder. Ekstramaterialet er ikke noget specielt at skrive hjem om, og det samme må man desværre sige om filmen, der ikke har det store at byde på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 gi-jones 19 år siden

#8: Nu er det jo heller ikke fordi hr. Mikkelsen brillierer med sine lange monologer i denne film. Så vidt jeg husker åbner han munden 2-3 gange.

I øvrigt må jeg melde mig på skuffet-holdet. Den film kunne have været en hel masse, men var stort set ingenting. Ret høj sejhedsfaktor (hvis man er til mænd og heste), men derudover ingenting og en yderst tam slutning.

#5: Hvad er Hadrians Wall??? Tilgiv mig hvis det nævnes i filmen. Det er et stykke tid siden jeg så den.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 Kalle Ferm 19 år siden

Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#13 filmz-incubus 19 år siden

Synes at filmens mål om at skabe en "historisk korrekt" version af historien om Arthur og hans skøre riddere... eller undskyld... gæve riddere, er gået totalt i vasken, bl.a. fordi Hadrian's Wall er jo fuldstænding overdimensioneret. Den virkelige mur går jo kun én til navlen. Og derudover mindes jeg heller ikke at armbrøste og trebucheter var opfundet dengang i år 450. Men jeg tror nu alligevel at jeg lejer director's cut, bare for at få noget blood'n'guts med.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#14 Kram 19 år siden

Vil også sige at jeg var ret så skuffet over selve filmen da jeg så den i biografen, men none the less, så var den nu underholdene nok, den er som alle andre Jerry Bruckheimer produktioner, en ren og skær action film med fart på, dette er ikke en episk stor-film, og det skal man absolut huske på når man bedømmer filmen. Jeg syntes personligt at efter jeg havde tænkt over det, så er filmen ganske fantastisk som en ren og skær hurtig action film :)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#15 inflector 19 år siden

#11 Her kommer the short short version:
Hadrian var en romersk kejser, som byggede en lang mur tværs over England, for at holde de vilde og barbariske folk der levede(lever?) i Skotland ude.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#16 filmz-herskegut 19 år siden

#15
Hvilken pointe var der i at lave en mur, som (ifølge #13) kun gik til navlen? Da jeg først så den i filmen, tænkte jeg at det var da mærkeligt jeg ikke havde hørt om den før, den skal jo alligevel være stor, når den skal når tværs over England.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#17 filmz-Kadann 19 år siden

#16 -

Den bliver faktisk også nævnt/vist i et afsnit af Blackadder. Det giver ikke meget mening, hvis den ikke var højere og det var den faktiske højde.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#18 inflector 19 år siden

# 16 Hadrian planlagde at muren skulle være 7 meter høj og 3 meter tyk ,men det blev sikkert for dyrt, så meget af muren har bestået af træ palisader i op til 3 meters højde og det er jo forlængst rådnet bort.

selfimprovement is masturbation
Gravatar

#19 filmz-herskegut 19 år siden

Det var da lidt bedre, at der var træ palisader også.
Men synes stadigvæk det lyder til at have været en lidt tam mur (plankeværk?) ;-)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#20 inflector 19 år siden

hehe det er korrekt, at det ikke lyder som verdens vildeste mur :)
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: