Hvis “Kung Fu Panda” er en underholdende omgang ballade, så er der til gengæld ikke den store magi i selve fortællingen eller dybde i personerne, og vittighederne om Pos størrelse bliver efterhånden en lille smule trættende. Der er stadig milevidt op til film som Pixars “Ratatouille”, men som en film af ren skæg og ballade, så er den unægtelig temmelig underholdende. Ligeledes er det forfriskende, at DreamWorks for en gangs skyld har skruet ned for de insisterende popkultur-referencer, der ofte har plaget deres film. Her er der blot en panda, der uddeler øretæver, og den simple formular er der nogle ualmindeligt charmerende smæk i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Truntemus 15 år siden

Hylende morsom film. Især i slutningen hvor hans far vil fortælle ham en hemmelighed.

Rigtig godt lavet :)
Gravatar

#22 filmz-Espadon 14 år siden

Så har jeg "endelig" fået den set.

Hmm 4 stjerner virker meget rimelig. Den er måske ikke nogen Shrek men mindre kan også gøre det. Synes den er "nogenlunde" på højde med De Utrolige og måske bedre end Ice Age. Ratatouille og WALL-E har jeg ikke set men jeg har til gengæld set knap så gode animationsfilm som Open Season (der dog vidst havde en ret morsom scene), Chicken Little, Over the Hedge, Den grimme ælling og mig samt The Wild som jeg dog vidst ikke fik set færdig og dem overgår den i de fleste tilfælde nemt.

Faktisk synes jeg nok også bedre om den end Toy Story men det er måske også fordi filmen er lidt mørkere og nogen fan af Toy Story filmene har jeg vidst aldrig rigtig været.

Skriv ny kommentar: