Trods kritikken er det dog vanskeligt ikke at få en klump i halsen et par gange i løbet af “Ladder 49”, og den underholder da også ganske godt, men den burde have været langt bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-thomasb84 19 år siden

Rigtig god film. Kan klart anbefales.
An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing
Gravatar

#2 filmz-Dennis 19 år siden

john travolta er en bøsse
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#3 Bohemian 19 år siden

#2 Nå nå da da.....
Free in serenity.
Gravatar

#4 filmz-Munk 19 år siden

På trods af at anmelderen ikke roser filmen til skyerne, tror jeg alligevel på den er værd at se...
Trailers'ne ser da ihvertfald ganske interresante ud...
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#5 SteeN! 19 år siden

Den skal ses... Lækker anmeldelse!
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#6 loki 19 år siden

3/6 er den helt rigtige karakter. Filmen prøver at hive publikum med på følelsesvognen, men personerne virker for ligegyldige til rigtigt at fange en.

De humoristike indfald gør filmen serværdig, men man snakker om alt muligt anden på vejen hjem.
www.peakoil.dk
Gravatar

#7 filmz-franche 19 år siden

Må indrømme at filmen ikke rørte mig på nogen måde... Joaquin Phoenix gør det egentlig udmærket, men John Travolta virker lidt "off"... Slutningen er dog noget af det ringeste længe set... Typisk amerikansk sød-suppe i en alt for voldsom grad
Gravatar

#8 filmz-saudoo 19 år siden

#2 Det er sjovt der altid skal sidder en eller anden barnlig person og sige sådanne ting.

Om filmen:
Syntes faktisk den lyder rigtig god, og skal da helt klart ind at se den.. ;D
Gravatar

#9 filmz-Bruce 19 år siden

Efter terroren den 11.9.2001, var det kun et spørgsmål om tid, hvornår Hollywood ville lave en film, som hyldede de amerikanske "firefighters". Lidt over 3 år efter kom den, Ladder 49, med Travolta og Joaquin Phoenix i hovedrollerne. Og lad det være sagt med det samme. Det er en fantastisk hvervekampagne film for brandmænd og sikkert et stort hit hos de amerikanere, som prioriterer forudsigelighed højt og for hvem genkendelsens glæde er vigtigere end orgasme.

Jeg troede virkelig jeg skulle se en middelmådig popcorn flick med lidt interessant action og så blev det een af de 10 mest ligegyldige film jeg nogensinde har set, med så mange stereotyper og klichéer, at Cocktail med Tom Cruise ligner Clockwork Orange til sammenligníng.

Jeg kan INTET formildende finde i denne film. Travolta og Phoenix er totalt uinspirerende her, instruktøren lever op til alle de krav en amerikansk politisk korrekt familie i bibelbæltet i USA kan have til en film. Fra første flashback kan samtlige scener i filmen forudses og det i en grad så min kammerat (som var medfange på filmen) og jeg efter 30 minutter ville slukke filmen, men tvang os til at se den til ende, for at se om det kunne være sandt, at den ville køre linen ud.

Og minsandten ja. De få gange filmen havde mulighed for at træde lidt ved siden af det traditionelle tilladt for børn mønster, valgte man det sødladne og kvalmende, mens man undrende måtte betragte Travoltas ansigt for at se om hans rynker var andet end skabt af alder.

Jeg kan ved gud ikke nævne 10 film, som ligger under denne i ligegyldighed. Har ikke set Battlefield Earth, men ville ha' ønsket det var den, som havde siddet i min DVD afspiller i aften.

Filmen har indspillet 75 mill$ i USA og 20 i Europa. Den åbnede i 3261 biografer "over there", mens en film som Untergang spiller i 46 og har indspillet 252.000$ mod 57 mill$ i Europa. Det kan ikke være fordi amerikanere synes en film som Untergang er dårlig, for de rater den med 9 på IMDB. Men det amerikanske publikum er tvangsindlagt og tvangsfodret med bad taste i lange baner fra Hollywood, som man jo igen kan diskutere hvor stammer fra.

Instruktørens tidligere højdepunkt har været det fantastiske drama og klassikeren "My dog Skip".

Skal du se en brandmand film, så se Backdraft og brænd istedet denne.

Film 2/10 (gavmild fordi rulleteksterne virkede som balsam)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: