Der er som sådan ikke et vanvittigt overraskende twist i “Lady in the Water”, som i stedet bruger sin tid på at være så tro som mulig mod sin naivistiske skæbnehistorie, hvilket må være et cadeau til hr. Shyamalans mådehold. Hans originale billedstil (med hjælp fra Christopher Doyle) er ligeledes en stor force ved den ellers lidt for rørstrømske godnatfortælling, som vi serveres for. Men er man ikke for kynisk, er “Lady in the Water” et kærkomment eventyr, også for de voksne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-zakoon 17 år siden

#4

Jeg giver dig ret, han er utrolig dygtig og jeg holder virkelig meget af hans foregående film, men lige med denne her kikser han...desværre.
Lady In The Water er flot at se på, men historien er for stor og letbenet.
"I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman"
Gravatar

#12 king b 17 år siden

En af de mest udskældte film i år. Men faktisk en af de mest unikke. Ikke 110% vellykket, men enormt vellavet, stærkt velspillet og endda overraskende bevægende. Og hvis du synes det er noget du har læst før i denne tråd, er det fordi jeg er rørende enig med Insider.

Prøv at læg mærke til den måde Shyamalan rent visuelt løser sine scener på. Meget elegant og stilfuldt. Selv dem, der hader filmen, bør i det mindste kunne nyde dette aspekt af denne hyldest til fantasiens magt.
Gravatar

#13 chuck 17 år siden

#8 Men er han også sjov og har jo også ret på sin helt egen syrede måde :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#14 jessup 17 år siden

Jeg er meget sjov
This is just until June
Gravatar

#15 Tylerdurden 17 år siden

Jeg elsker den allerede!

En god ting til dem der overvejer at gå ind og se den:

Vær åben!
Lad dig rive med at historien.
Se den med et barnligt sind.
Husk det er et eventyr, en godnat historie, forvent ikke en gyser.
"Tro" på og accepter, hvad du ser.

Dette vil give dig en meget større film oplevelse.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#16 filmz-bobafettich 17 år siden

Fine billeder, thats it....denne film holder bare ikke.....Jeg sad og bandede over den lige fra start til slut....gennemført kikset og ligegyldig historie, og måde denne er udført på....virkeligt, ikke medrivende....bare irriterende ufokuseret....
eneste positive, var at den af en eller anden årsag, gav mig lyst til at gense coocoon igen.....wierd.
plejer ellers godt at ku li Shymalans film, men denne skuffede, meget.
1 stjerne herfra..
Gravatar

#17 Slettet Bruger [1851997484] 17 år siden

Hmm... Jeg var lidt skuffet over filmen.

Især reaktionen på
, at Bryce Dallas Howard var en vandnymfe generede mig; hvis min vicevært kom og sagde, at han havde en vandnymfe boende, ville jeg ikke sige: "ja, okay, lad os redde hende", men tænke "manden er gal". Måden folk reagerer på gør bare filmen alt for urealistisk.

Mit andet kritikpunkt er scrunterne, de er alt for prægede af at være lavet i CGI - det ligner, at de er klistrede ind i filmen.

Filmen er desuden ALT for lang, i slutningen var jeg godt nok ved at gå amok over handlingen.. "du er vogteren - nej, det er han", "de er lauget - nej, det er de", "du er smølfen..." & hvergang folk ændrede "titel", så skete dette med "tada-kæmpe-plot-twist-musik"... Bræk... Det at der ikke er et kæmpe plot twist gør mig ikke noget, men at lade som om der et konstant - det er bare træls.


Mange af birollerne er også udfyldt af skuespillere, der slet ikke spiller overbevisende, hvilket bliver endnu mere tydeligt, når disse spiller overfor skuespillere som Paul Giamatti og Bryce Dallas Howard...

Dog har anmelderen ret i mange af de positive ting, som han siger om filmen - i hvert fald vil jeg give den 3 af 6...
Gravatar

#18 Slettet Bruger [1851997484] 17 år siden

Ikke for at brokke mig, men jeg undrer mig over at der er indsat en spoilerboks; jeg refererer da kun til den del af handlingen, som fremgår direkte af anmeldelsen og den almindelige omtale af filmen?
Gravatar

#19 filmz-vassago 17 år siden

#18: sorry, det var mig der indsatte en spoiler-markering på uden at skrive. Jeg havde ikke selv set filmen, men havde ikke lyst til at få røbet slutningen, eller dele af den:

i slutningen var jeg godt nok ved at gå amok over handlingen.. "du er vogteren - nej, det er han", "de er lauget - nej, det er de", "du er smølfen..." & hvergang folk ændrede "titel", så skete dette med "tada-kæmpe-plot-twist-musik".


"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#20 Slettet Bruger [1851997484] 17 år siden

Bare i orden:o)

Men bare rolig, det er en meget lille spoiler, som jeg synes fremgår indirekte i anmeldelsen..

Skriv ny kommentar: