Der er som sådan ikke et vanvittigt overraskende twist i “Lady in the Water”, som i stedet bruger sin tid på at være så tro som mulig mod sin naivistiske skæbnehistorie, hvilket må være et cadeau til hr. Shyamalans mådehold. Hans originale billedstil (med hjælp fra Christopher Doyle) er ligeledes en stor force ved den ellers lidt for rørstrømske godnatfortælling, som vi serveres for. Men er man ikke for kynisk, er “Lady in the Water” et kærkomment eventyr, også for de voksne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zelle 17 år siden

Tjaa, han har endnu ikke skuffet mig, så nu må vi se hvad denne bringer for dagen.

En god anmeldelse, som man jo stort set altid er sikret her på filmz ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#2 Bohemian 17 år siden

Nu får jeg ligepludselig lyst til at se den alligevel, syntes ikke traileren formåede at fange mig.
Free in serenity.
Gravatar

#3 filmz-zakoon 17 år siden

Jeg var virkelig skuffet, den var nærmest dårlig. Shyamalan prøver at skabe sin helt egen verden men formår ikke at gøre den halv- eller helt færdig. Den historie og idé han har, er alt for bred til at kunne være i denne film. Det virker plat og åndssvagt. Samtidigt forventede jeg gode twists, men næ nej, dem er der slet ikke noget af - i hvert fald havde jeg utrolig hurtigt regnet det lette regnestykke der skulle regnes ud.
"I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman"
Gravatar

#4 gladiator 17 år siden

#3

Nu er det jo sådan at alle prøver hver gang de ser en film fra Shyamalan, at regne hans twists ud. Hvordan skal han kunne overraske Gud og hver mand, hver gang, hvis alle sidder og tænker: "ahh hvordan gør han det denne gang", istedet for bare at se filmen. Det er synd, for han er en fandens god instruktør, klart min favorit, fantastiske billeder han laver!

Jeg skal KLART ind og se Lady in the water og som #1 siger, så har han heller ikke skuffet mig endnu, heller ikke med The Villiage...
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg ville vente på DVD'en!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 The Insider 17 år siden

Jeg er helt enig med vurderingen. "Lady in the Water" var i hvert fald for mig en stor, positiv overraskelse. Enormt vellavet, stærkt velspillet og endda overraskende bevægende. Det er en dejlig og original hyldest til den glemte godnathistories styrke. Selvom jeg ikke er lige vild med alle Shyamalans film, er jeg enormt glad for, at vi har en mand som ham til at lave film som denne, der ikke rigtig minder om noget andet.
War. War never changes.
Gravatar

#7 jessup 17 år siden

Hr. anmelder jeg synes måske det er lidt utroværdigt at du roser Bob Balaban til skyerne når du ikke engang kan se at det er ham der sidder på billede 20 i filmbilledquizzen:)- det er en film med Jim Carrey.
This is just until June
Gravatar

#8 Hasselguff 17 år siden

#7 LOL. Du er jo crazy.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#9 filmz-smedt-meister 17 år siden

hmmm... der har været nogen rimelig negative andmeldser om den... http://www.scope.dk/film.php?id=4729&fil=4
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#10 pulse83 17 år siden

En film med så blandede anmeldelser er altid garant for en memorabel oplevelse, og så er Shyamalan blandt mine absolutte favorit-instruktører. Den skal helt sikkert ses på et tidspunkt.
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: