Der kan ikke herske nogen tvivl om, at “Lawless” er en voldelig film. Det er bare ikke i volden, filmens styrke ligger, men derimod i de små og mere stille øjeblikke. Det er ærgerligt, at instruktør John Hillcoat ikke er lige så dygtig til at iscenesætte filmens brutale momenter som dens dvælende, for i så fald havde vi formentlig haft at gøre med et mesterværk i stedet for en blot ganske hæderlig, men også lettere forglemmelig gangsterfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 11 år siden

Hehe, true!
War. War never changes.
Gravatar

#12 Høegh 11 år siden

colocho (3) skrev:
"Selvom spiritusforbuddet i 1920'erne og 30'ernes Amerika ikke umiddelbart lyder som et sindsoprivende spændende emne, så var det alligevel en tid, hvor kriminaliteten var på sit højeste, og mafiaen nød sin foreløbigt største storhedstid".. Nej, det lyder da godt nok som et kedeligt emne... ;-)




;-)
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#13 bjarke 11 år siden

The Insider (9) skrev:
Jeg tror nu, at Nadia mener, at det kan virke kedeligt, hvis man blot hører ordene "Spiritusforbud i 20'erne og 30'erne", men hun gennemgår derefter præcis, hvorfor emnet netop er spændende :-)

Jep, I get the point :) Og det var nu heller ikke for at være efter anmelderen, BTW ;)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#14 The Insider 11 år siden

Niiiiiice! En film om et nyt hindbærsnitteforbud gad jeg dog godt se. Det ville sikkert give gangstere et endnu større magtovertag i dag, end gangsterne havde i 30'ernes Amerika!
War. War never changes.
Gravatar

#15 elwood 11 år siden

Jeg kommer altid til og tænke på afsnitte med Homer, som the Beer Baron, der hvor Eliot Ness karakterene, står og laver den her klassike monolog ud over byen, hvor han siger noget i retning af, "Don't you worry Beer Baron i will find you" som man tit ser helten gøre i film.

Hvorefter man høre Homer's Stemme sige "no you won't"

I øvrigt et hel fantastisk Simpsons afsnit.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 OxxY 11 år siden

Så det er mere eller mindre en ikke super fantastisk filmatisering af Boardwalk Empire?
Gravatar

#17 bjarke 11 år siden

OxxY (16) skrev:
Så det er mere eller mindre en ikke super fantastisk filmatisering af Boardwalk Empire?

--> [url=
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#18 colocho 11 år siden

#9 - Fangede jeg nu også godt, fandt det bare sjovt formuleret, deraf smileyen :D
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#19 elitehater 11 år siden

Nadia er sku ved at være en af mine yndlinge på Filmz. Siger hun det er dårligt eller middelmådigt ved jeg at jeg ville synes det er godt..

Nej, dette er faktisk ikke en kritik af Nadia men en ros. Hun er konsistent i sine anmeldelser og det foretrækker jeg 100 gange over en der altid roser det jeg kan lide. En god anmelder er en hvor jeg hver gang ved hvad deres anmeldelse betyder i forhold til min egen mening, og hun rammer sku godt..

If that makes any sense.
Gravatar

#20 doom WAD 11 år siden

Efter at have set den idag: Meget præcis anmeldelse, er helt enig.

Dog vil jeg lige anke mod Rakes' skilning: Det er ikke en sideskilning men en midterskilning :-) Endog barberet i midten ligesom hans øjenbryn. Han er godt nok klammo.

Skriv ny kommentar: