Der kan ikke herske nogen tvivl om, at “Lawless” er en voldelig film. Det er bare ikke i volden, filmens styrke ligger, men derimod i de små og mere stille øjeblikke. Det er ærgerligt, at instruktør John Hillcoat ikke er lige så dygtig til at iscenesætte filmens brutale momenter som dens dvælende, for i så fald havde vi formentlig haft at gøre med et mesterværk i stedet for en blot ganske hæderlig, men også lettere forglemmelig gangsterfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Takfornu 11 år siden

Ingeniosus (6) skrev:
Ellers kan jeg anbefale en kedelig dokumentar om emnet

http://www.dvdtalk.com/reviews/50102/ken-burns-pro...


Ja, film af ham dersen Ken Burns er vist ikke noget værd, men hov hvorfor har jeg 8 af hans serier stående ;)

Anywho ...Lawless ... tja tjo ... blev aldrig rigtig revet med, selvom den klart har sine øjeblikke, et par steder med klart one-linere og et godt soundtrack. Jeg lander på 4 stjerner.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#22 doom WAD 11 år siden

Jeg havde god griner over Forrest, når han igen og igen brummere "Yeah".
Også middagsscenen til sidst, hvor der panoreres over på ham, gav anledning til latter, da det afsløredes, at han IGEN havde overlevet. At han så var uheldig i den næste scene, er en anden sag.
Gravatar

#23 Batsy 11 år siden

Skal sen i aftnen her kl 20:30 :), er lidt spændt!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#24 JannikAnd 11 år siden

Jeg hænger mig normaltvis ikke i petitesser, men...
da Forrest kommer i kambolage med Rakes' hyrede lakajer på baren, er det tydeligt, at han nærmest slår sturbehovedet halvvejs om på nakken på en af gutterne - noget der formentligt ville kvæle ham til døde. Hvordan i alverden kan den selvsamme gut, så overrumple Forrest få øjeblikke senere og såre ham alvorligt? Det var lidt fjollet...
Gravatar

#25 doom WAD 11 år siden

#24: Jeg tænkte det samme
Gravatar

#26 Takfornu 11 år siden

# 24 & 25 ... It's only a movie .... it's only a movie ... ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#27 Highland Park 11 år siden

Doc Doom (20) skrev:
Dog vil jeg lige anke mod Rakes' skilning: Det er ikke en sideskilning men en midterskilning :-) Endog barberet i midten ligesom hans øjenbryn.
Nemlig. Han ligner lidt en krydsning mellem Mystery Man & Major Arnold Toht.

#24: Det har jeg slet ikke tænkt på, men du har da helt ret.

Apropos, så finder jeg det dybt utroværdigt, at
Forrest overlever at få overskåret halsen for derefter at ligge svækket, blødende og døende i sneen, indtil han langt om længe bliver fundet af Maggie - vel at mærke først efter at gerningsmændene har voldtaget hende. Scenens bestyrkelse af legenden om brødrenes udødelighed er så overspillet, at det går ud over fortællingens troværdighed. Adskillige indstillinger giver indtryk af, at Forrest stiller træskoene, allerede inden Maggie er vendt tilbage og møder de kommende eunukker.

En mindre ting der undrer mig er, at de to mænd til trods for den snedækkede jord kan snige sig lydløst ind på Forrest.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#28 JannikAnd 11 år siden

#27 - Ja, det er generelt ikke en særlig vel eksekveret scene. På mange måder synes jeg også, det er på det tidspunkt, at filmen knækker lidt, og Hillcoat ofrer sin ellers stramme instruktion til fordel for gimmick.
Gravatar

#29 Morten1 11 år siden

JannikAnd (28) skrev:
#27 - Ja, det er generelt ikke en særlig vel eksekveret scene. På mange måder synes jeg også, det er på det tidspunkt, at filmen knækker lidt, og Hillcoat ofrer sin ellers stramme instruktion til fordel for gimmick.



Enig, den bliver lidt for komist i visse scener, hvor det ikke er nødvendigt og afviger lidt fra personerne. Men bestemt en god film med nogle rigtig gode scener.

Skriv ny kommentar: