Melodramaer bliver ikke mere melodramatiske end “Legends of the Fall”. Det er en vanvittigt flot film, som indimellem disker op med scener, der går lige i mellemgulvet, men som desværre oftere svælger i sødsuppe. Fans bør dog ikke tøve med at investere i filmen endnu en gang, for dens bjergtagende billeder ser fantastiske ud på Blu-ray, og diskens lydspor imponerer også. Ekstramaterialet er heller ikke værst, men hvis man er på udkig efter en spændende storfilm, så er der altså langt bedre alternativer på markedet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 13 år siden

rouleau (30) skrev:
den kan da sagtens samtidig være en tåreperser (i dette tilfælde et forsøg)


Ja, det KAN den. Men det er min klare opfattelse, at det ikke har været målet med filmen.

rouleau (30) skrev:
at sige at en film er sentimental, betyder jo ikke at det SKAL ende godt


Nej, og det har jeg heller ikke sagt. Alt hvad jeg siger, er at instruktøren ikke har stilet efter at gøre filmen sentimental eller rørstrømsk, og at den heller ikke er blevet det. Jovist er den følelsesladet, men den er først og fremmest dramatisk og barsk/blodig. Susannahs
ulykkelige forelskelse i Tristan er ikke altdominerende, men fortælles som et underplot eller en sidehistorie, mens der er fokus på Isabel II's død og de efterfølgende hævndrab, som Tristan og Decker begår. Og efter Susannahs død dvæles der faktisk ikke rigtigt ved sorg, tårer o.s.v. Nej, de to overlevende brødre og faderen kommer videre uden Susannah, Alfred er bitter over at have haft en kone der ikke elskede ham, Tristan savner Isabel II - ikke Susannah. De to brødre og deres fader får hurtigt andet at tænke på, da den korrupte sherif kommer for at arrestere Tristan.


Filmen har simpelthen ikke tid til at være sentimental, og det er forholdet mellem brødrene og deres fader der i sidste ende render af med opmærksomheden - ikke brødrenes
tabte kærlighed.


Og at James Horners musik lige er en ekstra tand storladen eller svulstig og lægger an til store følelser, betyder jo altså ikke, at plottet eller personerne gør det.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: