“Lord of War” er en forfærdelig aktuel film, der præsenterer en noget anderledes tilgang til et alvorligt emne. I hovedrollen er Nicolas Cage eminent som antihelt og han bærer en stor del af filmen, og har heldigvis fået masser af plads af Andrew Niccol, der instruerer. Ethan Hawke har en fin rolle som agenten, der jagter våbensmugleren, og som den evige moralske torn i øjet er Jared Leto dejlig kantet som broderen.
“Lord of War” er et forsøg på at lave en politisk film, og selv om pointerne slås i med syvtommersøm, er den aldeles vellykket. Den er grotesk, dramatisk, underholdende og ikke mindst vedkommende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-michaell 18 år siden

Lyder godt... Jeg havde også forventet at den ville overraske positivt!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#12 filmz-fidomuh 18 år siden

Har lige set filmen..

Rigtig fed film. Helt igennem genialt lavet.
Specielt slutningen syntes jeg er meget gennemtaenkt, og den giver helt klart et godt budskab.

Nicholas Cage er klart i topform, og brillierer genialt..

Jared Leto's karakter syntes jeg var lidt falmet og generelt lidt for "ynkelig"..

Men klart en 5'er paa min hitliste.. Meget taet paa en 6'er :)
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#13 vapor 18 år siden

#5 Ja mine tanker faldt også hurtigt på Fight Club.
Der er samme tøre sarkasme i narrator stemmen. :)

Lord of War er en fin film. Men ja... der mangler et eller andet for at blive rigtig god. Måske er det fordi at der mangler en form for klimaks?
4/6 her fra.
Gravatar

#14 filmz-Don Drift 18 år siden

Vil også helt vildt gerne se filmen, og jeres kommentare forstærker det kun :) Glæder mig allerede...
"Sideways, all days!"
Gravatar

#15 Old Son 18 år siden

Fremragende film! Det er et interessant emne at tage op i en "Hollywood"-film - og jeg er vild med den måde, instruktøren understreger sine pointer rent visuelt. Skildringen af tilstandene i Afrika skærer han bevidst ud i pap ved at placere groteske og væmmelige ting i billederne - i Monrovia f.eks. en lille dreng med en Kalasjnikov bøjet i ståltråd og liget af en mand, der bliver ædt af en grib. Det er symbolik, der er til at tage at føle på, men jeg synes, det fungerer fedt. Og især synes jeg, Ethan Hawke gør det godt. 5/6
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#16 filmz-Don Drift 18 år siden

Yderst fremragende film, helt særdeles underholdende fra start til slut. Den fangede mig virkelig, og syntes den fik vist sine pointer aldeles godt.

Syntes det er lidt sjovt at man efter filmen, egentlig går og smug-griner lidt pga. det man får at vide. Men det er jo samtidig helt groteskt og forfærdeligt at det er sådan i virkeligheden.

Men yderst god film, kan varmt anbefales. 5/6
"Sideways, all days!"
Gravatar

#17 Juhler 18 år siden

Har lige set filmen... Og må da nok indrømme at det er en af de bedste film jeg har sit i et stykke tid..

Den får virkelig en til at sætte tankerne lidt igang, om hvad der sker rundt omkring i verden...
Gravatar

#18 Bates 18 år siden

Så filmen igår. Rigtig god film med nogen solide skuespiller præstationer. Jeg var fanget af historien lige fra starten, og var godt underholdt i de knapt 2 timer. Virkelig en film der giver noget stof til eftertanke.

5/6
Gravatar

#19 filmz-DomaZ 18 år siden

en alt for god film!
historien er bare super, som filmene med Nicolas Cage altid er...

skal ses!
-------------------------------------
http://domaz.dk & http://a-web.dk
Gravatar

#20 gizmomis 18 år siden

Rigtig fed film, blev positivt overrasket. Cage spiller superb. Men egentlig også en lidt skræmmene film.
Synes det er aller fedest da han kalder Bush for verdens største våben handler :-)

Skriv ny kommentar: