“Lord of War” er en forfærdelig aktuel film, der præsenterer en noget anderledes tilgang til et alvorligt emne. I hovedrollen er Nicolas Cage eminent som antihelt og han bærer en stor del af filmen, og har heldigvis fået masser af plads af Andrew Niccol, der instruerer. Ethan Hawke har en fin rolle som agenten, der jagter våbensmugleren, og som den evige moralske torn i øjet er Jared Leto dejlig kantet som broderen.
“Lord of War” er et forsøg på at lave en politisk film, og selv om pointerne slås i med syvtommersøm, er den aldeles vellykket. Den er grotesk, dramatisk, underholdende og ikke mindst vedkommende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 18 år siden

Kanon film især hele introen, man sidder og nyder det hele, skal ikke afsløre noget, men slutningen på introen, flår en tilbage til The real world, hvis det kan siges på den måde.

Og ja så spiller Cage og alle de andre godt i den, hele hans opfattelse af det han gør, giver stof til eftertanke.

Must Buy.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 filmz-thokester 18 år siden

Jeg synes den film var rigtig fed. Humoristisk - spændende og har givet noget at tænke over bagefter. Helt klart 6 stjerner. Men Cage er jo også genial i alle film
Gravatar

#23 lagoni 17 år siden

Har lige set den og wow, længe siden jeg har blevet så grebet af en film. Cage er - som ofte før - fantastisk, den mand kan virkelig vise følelser uden rigtig at gøre noget. Rigtig godt skrevet, kunne meget nemt være blevet for sentimentalt, men det balancerer perfekt.

Selv om det er en grundlæggende trist film, så er der - som anmeldelsen også siger - lidt sjove ting, bl.a. da
Liberias præsident 'undskylder' det påståede valgsvindel med at det gør de jo også i USA - det er egentlig ikke sjovt, nærmere tragisk. Men jeg grinte stadig :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: