“Lord of War” er en forfærdelig aktuel film, der præsenterer en noget anderledes tilgang til et alvorligt emne. I hovedrollen er Nicolas Cage eminent som antihelt og han bærer en stor del af filmen, og har heldigvis fået masser af plads af Andrew Niccol, der instruerer. Ethan Hawke har en fin rolle som agenten, der jagter våbensmugleren, og som den evige moralske torn i øjet er Jared Leto dejlig kantet som broderen.
“Lord of War” er et forsøg på at lave en politisk film, og selv om pointerne slås i med syvtommersøm, er den aldeles vellykket. Den er grotesk, dramatisk, underholdende og ikke mindst vedkommende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-rasmus_bt 18 år siden

Helt igennem fantastisk film! Er lige kommet hjem fra snigpremiere i Cinemaxx Århus. Havde absolut ingen forventninger til filmen, hvilket bare gjorde den så meget bedre. Med dens urokkelige fakta og indsprøjtning af humor, er den noget for sig!!
_____________________________

Film skal ses i hjemmebiffen!
Gravatar

#2 akerman 18 år siden

""Lord of War" er en sær størrelse."

Det opsummerer den vist meget godt. Jeg kunne heller ikke finde ud af, hvilken genre den gerne ville placere sig i.

Solid film, meeeen der mangler noget. 3/6

Og ja, Eamonn Walker som han åbenbart hedder spillede frygtindgydende godt o_O
Gravatar

#3 Lowkey 18 år siden

De kalder den for en "hæsblæsende actionfilm" på tvDumnok... det er jeg ikke helt enig i - jeg vil faktisk næsten kalde det misvisende.
For det første har jeg svært ved at se hvad der gør den til en actionfilm (med mindre at man med "action" blot mener handling) og jeg fandt den heller ikke specielt hæsblæsende.

Det er dog stadig en ganske glimrende film.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#4 filmz-Erroneus 18 år siden

Glimrende film, meget tankevækkende og en god "thriller" med masser af nerve.

Interessante facts fra IMDB:
No US studios would back the film. Foreign finances were secure instead.

Before shooting the scene where tanks were lined up for sale, the filmmaker had to warn NATO, lest they think a real war was being started when they see satellite images of the set.

^^

Fra http://www.imdb.com/title/tt0399295/trivia
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#5 filmz-JuuL 18 år siden

I mine øjne er det en genial film, som jeg uden at tøve ville have givet topkarakter.

En blanding af Three Kings og Fight Club, og med en Nicolas Cage, der viser hvorfor han er den stjerne han er...
Gravatar

#6 myggen 18 år siden

Det har jeg ellers ventet længe på han ville vise, så det kunne være man skulle se den.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#7 Morpheus 18 år siden

Jeg glæder mig til at se den film, må jeg sige. Efter traileren at dømme ser den squ fed ud.

# 6, jeg vil nu sige han spiller godt i næsten alle hans film. Specielt den sidste jeg har set med ham, "National Treasure", synes jeg var brilliant. Kan squ godt li' ham som skuespiller!
Gravatar

#8 filmz-Schliemann 18 år siden

Tja. Han spillede ok i "National Treasure". Men selve filmen var ganske elendig.
Gravatar

#9 filmz-thomas _h 18 år siden

#4 haha hvor fedt - med NATO altså.

Synes også rigtigt godt om filmen - og ja, der er jo en grund til at Nic Cage er #1 på min liste.

Ud fra traileren, troede jeg det var en actionfilm i højere grad end det er. Så havde egentligt ikke vildt høje forventninger, da det ikke umiddelbart er en genre jeg bryder mig særligt meget om. Så jeg var utroligt positivt overrasket!

Så ja, det er bestemt misvisende at kalde det hæsblæsende action. Og ærgeligt er det da også, at de skal sælge den på dette. Tror måske de lidt får det forkerte publikum.
Gravatar

#10 filmz-michael_l 18 år siden

Så filmen et par uger siden og blev meget positivt overrasket, da jeg havde forventet noget i retning af en halvdårlig actionfilm.
Filmen fungerer rigtig godt på flere planer - både på den rimelig ligefremme handling, der dog alligevel aldrig bliver triviel samtidig med, at den forholder sig kritisk til sit emne (altså våbenindustrien) men uden på noget at blive moraliserende eller at skære tingene ud i pap. Faktisk vil jeg mene, at man netop her kan sammenligne den med A History of Violence, der efter min mening IKKE fungerede på flere planer - jeg fandt i hvert fald aldrig dybden i den film...

Jeg tror, at jeg vil give den 5/6, da skuespillerne alle leverer en rigtig gode præstationer.

Skriv ny kommentar: