“Mad Max: Fury Road” er en barsk, lille historie om, at man ikke kan blive ved med at løbe fra sin fortid, men kun kan komme videre ved at konfrontere den. Tom Hardy er anonym som Max, det er hans opgave. Det er Charlize Theron som Furiosa, der leder os igennem. Det gør hun fortrinligt. Hun er næsten altid god i actionfilm. Jeg kan godt blive bekymret ved tanken om, at der tilsyneladende skal laves to-tre film mere i “Mad Max”-serien, men hvis de bliver så gode som “Fury Road”, så klager jeg ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 David Munch 8 år siden

Geekalot (6) skrev:
#5 det lyder da meget troværdigt :)

Ikke når det er så få stemmer. Der er et hav af små fanboys (Som Driver tydeligtvis), som går ind og giver filmene 10 før de overhovedet har set dem. Samtidigt er der små piger (Som driver) som modsat giver 1 fordi en film er populær. Samlet giver det et fuldstændigt misvisende billede, som ikke er til at stole på. De fleste AAA film rammer over 9 indtil den brede meninghed begynder at afgive deres stemmer. Avengers 2 lå fx. også på 9.3 indtil de første dage efter den blev frigivet.

Driver (7) skrev:
#5

Din telefonsælger-reference giver ingen mening i denne sammenhæng, selvom du sikkert gerne vil lyde hip, smart og kæk.

Og hvad betyder "omtrent lige om filmens kvalitet"? Mener du "omtrent lige så lidt om filmens kvalitet?".

Som sagt, giver det du skriver ingen mening. Har dig og #3 drukket af den samme gærede æblemost?

Ouch! Der er vidst en som har fået Nationen op i endebagen.. Det må have gjort nas.. :( Prøv at stoppe med at læse EB - Det vil gavne din person.
Gravatar

#12 Driver 8 år siden

ThePalacePlayer (10) skrev:
10/10
Bedste aktionfilm jeg har set i årevis... hvis ikke nogensinde.

Jeg er på nippet til at give dig ret. En hæsblæsende filmoplevelse til topkarakter.

#9

Har du ikke set de gamle Mad Max? Det lader nemlig lidt til, at du ikke var klar over, hvad du gik ind til.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#13 akerman 8 år siden

#12 Beklager, jeg fik ikke dit memo om at jeg ikke havde lov til at vurdere subjektivt.
Gravatar

#14 Driver 8 år siden

#13

Hvad snakker du dog om? :O Hvorfor bliver du så nærtagende over et regulært spørgsmål?
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#15 akerman 8 år siden

#14
Kan godt være jeg misforstod dig, synes bare dit argument lød som om at man ikke kunne synes filmen var udmærket (altså bare udmærket, og ikke sindssygt god), medmindre man var mad max fan i forvejen. Jeg har set de gamle ja, og de er - også - udmærkede ;)

Men fraregnet de flotte action-scener, synes du så plottet var 10/10?
Gravatar

#16 Driver 8 år siden

#15

Jeg havde ikke noget argument, jeg havde bare et reelt spørgsmål, fordi man nok er mindre tilbøjelig til at fokusere på plottet, hvis man kender til Mad Max i forvejen (Hvilket du jo så gør).

Mht. til om plottet var til 10/10, så kan man vel godt give selve filmen 10, selvom plottet ikke nødvendigvis er til et 10-tal. Jeg kan i hvert fald. ;)
Jeg synes, at plottet var ganske fint, men jeg finder så også de gamle Mad Max film mere end blot udmærkede. :)

Filmen som helhed var jeg blæst bagover af og det havde jeg faktisk også været, selvom jeg ikke havde kendt til Mad Max forinden - Det er jeg ikke i tvivl om.

Det er virkelig sådan en action-film mange af os har sukket efter, efter utallige Fast Furious film og andet, som ikke har kunnet levere en retfærdig og fed actionfilm uden CGI og green-screen.

George Miller har givet mig troen tilbage på action-genren og for det, kan jeg kun give Mad Max Fury Road topkarakter - 10/10.

Og så synes jeg i øvrigt, at Junkie XLs soundtrack dertil er monster fedt!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17 akerman 8 år siden

Okay det giver mening. Ja så er det bare en fundamental uenighed om hvad der er en 10/10 film... som actionfilm er den også 10/10 her, men som film - pga plot, lidt skuespil og andre ting - kan den ikke få 10/10.
Gravatar

#18 Driver 8 år siden

#17

Tja, det fundamentale for en film, hvis man spørger mig, er ikke plottet, det er selve underholdningsværdien.

Men hvis underholdningsværdien ligger i plottet for dig, så er det selvfølgelig lidt andre parametre, vi vurderer ud efter.
Jeg forventer fx ikke lige så meget plot og karakterudvikling i actionfilm, som jeg gør i dramafilm, ligesom jeg ikke forventer lige så meget drama og karakterudvikling i actionfilm, som jeg gør i dramaer.

Det bliver en kende for prætentiøst til min smag, hvis plot, skuespil osv. partout skal være helt oppe og ringe, før at man kan smide topkarakter efter en film.

Har du så aldrig givet en actionfilm topkarakter?
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19 Gasivodo 8 år siden

#Driver: Du har kørekort, ing?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#20 akerman 8 år siden

#18

Interstellar, havde vel en god del action. Men der var det supplement til historien.

Skriv ny kommentar: