“Mad Max: Fury Road” er en barsk, lille historie om, at man ikke kan blive ved med at løbe fra sin fortid, men kun kan komme videre ved at konfrontere den. Tom Hardy er anonym som Max, det er hans opgave. Det er Charlize Theron som Furiosa, der leder os igennem. Det gør hun fortrinligt. Hun er næsten altid god i actionfilm. Jeg kan godt blive bekymret ved tanken om, at der tilsyneladende skal laves to-tre film mere i “Mad Max”-serien, men hvis de bliver så gode som “Fury Road”, så klager jeg ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Geekalot 8 år siden

i er dumme....... hader biograf priser, men når i alle sider og roser den her bliver man jo nødt til at se den :/ :)
Gravatar

#22 Driver 8 år siden

#20

Tjo, man kan vel godt argumentere for, at der er action i dockingsscenen fra Interstellar, men selve filmen er jo ikke en actionfilm. Gav du da den topkarakter? :)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#23 Geekalot 8 år siden

Den er helt ok, men 10 ud 10 er lige i overkanten :) men den er dælme ok :) lige siges vi var kun 9 i biografe, så det kunne ikke være mere perfekt.
Gravatar

#24 akerman 8 år siden

#22 Ja :)
#23 Kom nu, vi skal have et tal på.. !!
Gravatar

#25 Geekalot 8 år siden

Kom til at give den 9 på imdb :) så jeg er dælme tæt på at give jer ret :)
Gravatar

#26 armadillo 8 år siden

Jeg var fantastisk underholdt i alle filmens minutter! Hæsblæsende godt! :)

Det var action på action, men på den gode måde. I modsætning sad jeg til Hobbitten 3 og tænkte til sidst "please make it stop", men action-delen i Mad Max fungerer bare og holder ens opmærksomhed fra start til slut. Og så elsker jeg hvordan, at de har fanget ånden helt skarpt!
Gravatar

#27 moulder666 8 år siden

Ok, jeg havde ikke regnet med, at det ville blive så godt - så bliver jeg snu nok nødt til at tage i biffen med den alligevel! Nice!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#28 Driver 8 år siden

Geekalot (23) skrev:
[...]lige siges vi var kun 9 i biografe, så det kunne ikke være mere perfekt.

Det er da langt fra perfekt! Det er da netop film som Mad Max, man håber fylder salene og bliver en gedigen succes, så ikke blot Miller kan få lov at lave fortsættelser, men at andre instruktører forhåbentlig også kan få grønt lys til at lave R-ratede film, i en verden præget af PG-13-ratede film.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#29 Geekalot 8 år siden

#28 kommer and på hvems synspunkt du ser det fra :) jo færre der er i en biograf det færre er der til at genere en med skubben i stole, snakke, snaske løs, rode med mobil telefon. Så derfor nyder jeg at der ikke er ret mange når jeg skal se en film som man er tvunget til at betale kassen for at se. Derfor jeg helst vil se en film hjemme :)
Men du har fuldstændig ret i det du skriver :)
Gravatar

#30 Driver 8 år siden

Nu går jeg selv i biografen i hvert fald 1 gang om måneden og jeg har aldrig oplevet situationer, som dem du skildrer og heldigvis for det da. Man går jo i biografen med det samme formål, nemlig for at se en film.

Måske du deler biograf med Inger Støjberg? Men bevares, Inger fik lidt omtale ud af det og det kan hun jo godt lide, ligesom alle de andre medieliderlige politikere.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: