Sjældent har jeg oplevet en fortsættelse, som har været så markant bedre end sine forgængere som “Madagascar 3”. Jovist, filmen er ikke perfekt, og de tilbagevendende hovedpersoner er stadigvæk (mildest talt) temmelig ucharmerende, men heldigvis får filmmagerne proppet filmen med nye, fornøjelige figurer, og både den bedårende billedside og hovedparten af filmens gags gør stort indtryk. På Blu-ray leverer “Madagascar 3” også en hjemmebiografgrafoplevelse af de helt store – 3D-billedsiden er formidabel, lydsporet er nøjagtig lige så superbt, og her er flere timers velproduceret ekstramateriale. Jeg foragtede vitterligt de to første “Madagascar”-film, så jeg havde aldrig troet, at jeg en skønne dag ville råde folk til at investere i et af seriens kapitler, men det gør jeg altså hermed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 cunninglinguist 11 år siden

Har det lige omvendt. No 1 er for fed, resten er meh. King Julian er klart den fedeste karakter, efterfulgt af pingvinerne
Gravatar

#2 BN 11 år siden

Jeg ser aldrig 'Madagascar'-filmene, når jeg er alene, eller når der kun er MIG der skal se film herhjemme - dertil har de alt for lidt at byde på i forhold til, hvad en god animationsfilm skal rumme for at ramme plet hos mig. Så umiddelbart får alle tre film kun 3/6 af mig.

MEN!!!! Ja, der er et "men", for når konen og jeg ser dem sammen med vores børnebørn på henholdvis 6 og 10 år, bliver filmene den perfekte oplevelse og rummer simpelthen ALT hvad man kunne ønske sig af en familievenlig film, hvor det først og fremmest er børnene der tilgodeses. De "runde" figurer, den glade, muntre tone og hele det kulørte og lyse islæt er indbegrebet af humørfyldt børne-underholdning. Mine børnebørn elsker simpelthen løven Alex, zebraen Marty, flodhesten Gloria og giraffen Melman, og de kan nærmest ikke få nok af dem. Under den synsvinkel får filmene 5/6.

De ting, som The Insider nævner som svagheder ved de første to Madagascar-film, gælder i det store og hele nok også som minusser for mit vedkommende i forhold til det, at jeg som sagt aldrig har haft lyst til (og heller aldrig nogensinde FÅR lyst til) at se filmene andet end sammen med børnebørnene. ... Men det er fordi jeg ser disse ting med VOKSEN-briller, og det gør børn altså ikke. For DEM fungerer alle vitserne og slapstick-indslagene, ja, for dem er det altsammen vildt morsomt og lattervækkende, og det i en sådan grad, at det faktisk smitter af på mig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 elwood 11 år siden

Har lige et enkelt "spørgsmål"

Rico Blam wrgg blemm wahhh!
Skipper Yeesss Rico that's right, we were not mention in this review
Private Ehmmm Skipper... are we yesterday news?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

#3, det er deres straf for ikke at have kunnet redde etteren og toeren op fra afgrunden!
War. War never changes.
Gravatar

#5 elwood 11 år siden

Well jeg more mig nu ganske meget med deres spin off serie, så all is not lost 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

Niiiiiice. Har endnu ikke fået set et afsnit. Men godt at høre, at den er en (ping)vinder!
War. War never changes.
Gravatar

#7 Highland Park 11 år siden

The Insider (6) skrev:
Men godt at høre, at den er en (ping)vinder!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 The Insider 11 år siden

#7, jeg har faktisk altid syntes, at "Pingu" var temmelig uhyggeligt... :-/
War. War never changes.
Gravatar

#9 Highland Park 11 år siden

#8: Aha! Så ved du, hvordan jeg har det, når din uhyggelige 3D-stedfortræder farer frem som skærmtrold af en æske.

Mon Pingu ligefrem er dit kryptonit?
Det må afprøves...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

Jeg fik generelt mareridt af claymation som barn... I hvert fald dem med figurer, der bare sagde mærkelige lyde i mærkelige universer. Husker fjernet en grøn, troldlignende fyr, som optrådte i mange claymation-film. Drømte indimellem, at jeg sad fast i det univers uden mulighed for at tale med nogen og undslippe!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: