At “Madagascar” stadigvæk er en absolut seværdig film, på trods af den tynde historie og slatne anden halvdel, skyldes at den som helhed svinger glimrende. Replikker og fysisk udfoldelse er nok til at få en til at more sig gevaldigt, selv om man har øjeblikke i kedsomhed. Et absolut lyspunkt er, at filmen heldigvis er forskånet for de sædvanlige moraler, og det redder helt klart “Madagascar”. Man kan få lov til at grine, hvor der skal grines, uden at vi partout skal have en ellers forventelig moralprædiken. Det gør at man ikke helt står af, når handlingen kører i tomgang. Filmen byder på adskillige sjove og vanvittige indslag, og slet skjulte referencer til andre film såsom “American Beauty”, “Ondskabens øjne” og “Abernes planet”, som nok kun de voksne fanger. “Madagascar” er skæg, skør og turen i biografmørket værd, og hvem kan egentlig forlange mere?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dome 18 år siden

En ret OK film.
Vil mene at den første del af filmen er kanon underholdende og så mister den lidt pusten når de kommer til Madagascar.
Selve situationen med 4 "vilde" dyr som dem sluppet løs i New York er ret kanont.
Yes sirs!
Gravatar

#2 elwood 18 år siden

var inde og se den igår rigtig sjov film, og ja min favorit var kalrt henvisningen til abernes planet, den kunne man bare se måtte komme hehe.

Pingvinerne var klart de sejeste i filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 elwood 18 år siden

Twilight zone hentydningen er også ret sjov, har bla. også set den brugt i The Simpsons, med Kodos and Kang, med deres kogebog 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Hal60 18 år siden

Kunne også godt lide den... Den havde bestemt sine øjeblikke.

En scene jeg specielt godt kunne lide, var da Pingvinerne kom til Antarktis.... "Well, this sucks!"
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#5 e-male 18 år siden

Jeg har set den udgave med engelsk tale, og er jeg den eneste der synes de danske stemmer lyder ganske hæslige, og fuldstændig giver et forkert billede af karaktererne? Her tænker jeg især på pingvin-lederen. I den engelske udgave taler han mest af alt som en sergent/marine-soldat, hvor jeg synes, dette er fuldstændig fraværende i alle de klip, jeg efterhånden har set i fjernsynet fra trailers, troldespejlet, osv.

Derudover synes jeg filmen er meget god underholdning, dog slet ikke på højde med shrek.

4/6
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#6 Hal60 18 år siden

#5 Jeg så den også med engelsk tale... Kan ikke fordrage når de taler dansk!
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#7 NOWhere 18 år siden

Supersjov film! American Beauty-scenen var helt genial! I det hele taget var den hylemorsom. Jeg synes især de scener, hvor dyrene kommer i kambolage med menneskeskabte ting var bedst.
"of course we're going to throw poo at him!"
Gravatar

#8 elwood 18 år siden

#ja de engelske Aber var også sjove, og jep så den også på org. sprog.

"if you have any poo, now is the time to throw it"
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 filmz-thomas _h 18 år siden

Den var da meget sjov, men historien var sgu for tynd synes jeg. 3/6 herfra. Og så den selvfølgelig også med engelsk tale - det andet er ikke til at holde ud :-S
Gravatar

#10 filmz-justin case 18 år siden

Joo, bevares, den var sjov. Men det er nok ikke en film jeg kan huske meget fra om et par år. Den hænger ikke ved på samme måde som Shrek-filmene fx gør det. Men jo; sjov, morsom, underholdende :)

Skriv ny kommentar: