At “Marie Krøyer” endte blandt Danmarks tre bud på en Oscar-kandidat er grænsende til en skændsel, når man overså en film som “Kapringen”. “Marie Krøyer” er en dårlig, kedelig og historieløs film om en romance, man sagtens kunne have gjort spændende. Hvorfor blev forholdet mellem den virkelige Marie Krøyer og den, som hendes mand malede, ikke undersøgt nærmere? Hvorfor skulle P.S. Krøyer bare fremstå som en usympatisk tosse allerede fra scene 1? Hvorfor skal vi ikke holde af, endsige forstå, andre af karaktererne end Marie selv? Hvorfor blev “Marie Krøyer” ikke en bedre film? Suk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Twister 11 år siden

Foeller (3) skrev:
Jeg tror, jeg dropper at se den.


jeg begynder også at overveje om jeg skal smide den af programmet på søndag :/ en skkam da jeg havde set frem til at komme billigt i Imperial og se en god film.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#12 MMB 11 år siden

Twister (11) skrev:
jeg begynder også at overveje om jeg skal smide den af programmet på søndag :/ en skkam da jeg havde set frem til at komme biligt i Imperial og se en god film.


Så har du også mere tid til at se Brave på engelsk. ;)

Mere seriøst, så er livet for kort til dårlige filmoplevelser, så ved mindre der er nogle brugere herinde, som taler positivt om den, så holder jeg mig væk. :) Jeg synes efterhånden også, jeg har set nok danske film i år (og det er ikke specielt mange).
Gravatar

#13 Twister 11 år siden

Foeller (12) skrev:
Så har du også mere tid til at se Brave på engelsk. ;)
.


Det første jeg gjorde var faktisk at undersøge muligheden for at se Brave på Engelsk. Men den går kun om eftermiddagen hvilket falder ind i de andre film jeg skal se...
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#14 MMB 11 år siden

Twister (13) skrev:
Foeller (12) skrev:
Så har du også mere tid til at se Brave på engelsk. ;)
.


Det første jeg gjorde var faktisk at undersøge muligheden for at se Brave på Engelsk. Men den går kun om eftermiddagen hvilket falder ind i de andre film jeg skal se...


FYP (Fixed Your Program) :P

Klokken 12:00 - Dunno and the Dunnos i 4D
Klokken 14:30 - Dredd 3D - Palads
Klokken 16:40 - Brave 3D - Palads
Klokken 18:45 - Den skaldede frisør - Palads
Klokken 21:50 - Kapringen - CinemaxX København


-----
[url=
[url=

Husk i øvrigt at være der til tiden, da forfilmen (La Luna) er bedre end selve filmen. :)
Gravatar

#15 Kviesgaard 11 år siden

Indtil jeg læste den her anmeldelse, så troede jeg, at jeg skulle se filmen. Nu overvejer jeg i stedet, om jeg hellere skulle satse pengene på Kapringen eller Brave.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#16 Collateral 11 år siden

Var lidt på vippen med denne her... Men nu tror jeg egentlig jeg ender med at droppe den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17 Twister 11 år siden

Foeller (14) skrev:
Twister (13) skrev:
Foeller (12) skrev:
Så har du også mere tid til at se Brave på engelsk. ;)
.


Det første jeg gjorde var faktisk at undersøge muligheden for at se Brave på Engelsk. Men den går kun om eftermiddagen hvilket falder ind i de andre film jeg skal se...


FYP (Fixed Your Program) :P

Klokken 12:00 - Dunno and the Dunnos i 4D
Klokken 14:30 - Dredd 3D - Palads
Klokken 16:40 - Brave 3D - Palads
Klokken 18:45 - Den skaldede frisør - Palads
Klokken 21:50 - Kapringen - CinemaxX København


-----
[url=
[url=

Husk i øvrigt at være der til tiden, da forfilmen (La Luna) er bedre end selve filmen. :)


Considering program....analyzing....analyzing...
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#18 Outbound Sith 11 år siden

bjarke (5) skrev:
...Politiken.dk har lige samlet et par af de første anmeldelser - oh well: http://politiken.dk/ibyen/film/ECE1764502/klaus-ri... Bazar: 4 stjerner
Woman: 5 stjerner
Magasinet In: 4 stjerner
Eurowoman: 4 stjerner
Vi Unge: 4 stjerner
Alt for Damerne: 4 stjerner
Filmland på P1: Tre pile
Filmmagasinet Ekko: 3 stjerner
Kun en tåbe ville sætte sin lid til nogle af de 4- eller 5-stjernede anmeldelser...

Mht. Twisters program, så ville jeg springe let og elefant hen over "Den Skuffende Frisør".
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#19 Riqon 11 år siden

#5 -

Der er jo nok en grund til, at filmen appellerer specielt til damebladene, du nævner. Alene plakaten--ja, alene titlen--giver jo et klart signal om, at det her er fortællingen om en stærk kvinde. Og dét i sig selv gør jo ikke nogen god film, men det skal nok score point hos "Woman", "Eurowoman" og "Alt for Damerne", uanset om filmen i øvrigt er noget ved.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20 Twister 11 år siden

Foeller (14) skrev:


Klokken 14:30 - Dredd 3D - Palads
Klokken 16:40 - Brave 3D - Palads
Klokken 18:45 - Den skaldede frisør - Palads
Klokken 21:50 - Kapringen - CinemaxX København



Accepted!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: