At “Marie Krøyer” endte blandt Danmarks tre bud på en Oscar-kandidat er grænsende til en skændsel, når man overså en film som “Kapringen”. “Marie Krøyer” er en dårlig, kedelig og historieløs film om en romance, man sagtens kunne have gjort spændende. Hvorfor blev forholdet mellem den virkelige Marie Krøyer og den, som hendes mand malede, ikke undersøgt nærmere? Hvorfor skulle P.S. Krøyer bare fremstå som en usympatisk tosse allerede fra scene 1? Hvorfor skal vi ikke holde af, endsige forstå, andre af karaktererne end Marie selv? Hvorfor blev “Marie Krøyer” ikke en bedre film? Suk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MMB 11 år siden

Twister (20) skrev:
Foeller (14) skrev:


Klokken 14:30 - Dredd 3D - Palads
Klokken 16:40 - Brave 3D - Palads
Klokken 18:45 - Den skaldede frisør - Palads
Klokken 21:50 - Kapringen - CinemaxX København



Accepted!


Nice! :P Så kan du jo altid nappe Krøyer eller Moonrise Kingdom ved middagstid, hvis du tør. :P
Gravatar

#22 Twister 11 år siden

Foeller (21) skrev:
Nice! :P Så kan du jo altid nappe Krøyer eller Moonrise Kingdom ved middagstid, hvis du tør. :P

Moonrise Kingdom har jeg set. Og Marie Krøyer er jeg lige pt. blevet skræmt væk fra. Nu må vi se om der er andre anmeldelser der kan ændre på det.

Jeg tror nu også jeg har nok i de fire ovennævnte film. det er vidst rigeligt til en enkelt dag.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#23 Mark M 11 år siden

Bille August er altså også rimelig overvurderet -
Gravatar

#24 Porco Rosso 11 år siden

Jeg kan ikke rigtig forstå hvad anmelderen mener med "Goddag mand - økseskaft" i denne her sammenhæng?
I'm 6'3", and maintain a very consistent panda bear shape.
Gravatar

#25 Sweetiebellefan 11 år siden

Jge går vist ikke glip af denne film efter de anmeldeser.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#26 JonasHH 11 år siden

Filmz' anmeldere skal til at vænne sig af med at bruge gamle, forfærdelige danske vendinger når de anmelder..("Goddag mand, økseskaft".) Hvordan skal vi kunne tage en anmeldelse seriøst, når den bliver skrevet på hverdagssprog?
Gravatar

#27 Riqon 11 år siden

JonasHH (26) skrev:
Hvordan skal vi kunne tage en anmeldelse seriøst, når den bliver skrevet på hverdagssprog?


The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: