At “Marie Krøyer” endte blandt Danmarks tre bud på en Oscar-kandidat er grænsende til en skændsel, når man overså en film som “Kapringen”. “Marie Krøyer” er en dårlig, kedelig og historieløs film om en romance, man sagtens kunne have gjort spændende. Hvorfor blev forholdet mellem den virkelige Marie Krøyer og den, som hendes mand malede, ikke undersøgt nærmere? Hvorfor skulle P.S. Krøyer bare fremstå som en usympatisk tosse allerede fra scene 1? Hvorfor skal vi ikke holde af, endsige forstå, andre af karaktererne end Marie selv? Hvorfor blev “Marie Krøyer” ikke en bedre film? Suk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 11 år siden

Det var sgu en meget rammende anmeldelse og får meget godt sat ord på, hvad min oplevelse var med filmen i sit første afsnit:

"Den eneste følelse ud over kedsomhed, der vækkes i Bille Augusts nye film, "Marie Krøyer", er en sindsoprivende forargelse over, hvor ringe filmen egentlig er, og at en dygtig skuespiller som Birgitte Hjort Sørensen skal spilde sine kræfter i en film, der på ingen måde er seværdig. Denne kærlighedshistorie er så banal og triviel, at man nærmest føler sig talt ned til som et lille barn, og fortællingen hæmmes alvorligt af et dårligt manuskript med et kedeligt persongalleri. Puha!"

...AMEN...! Ja, ofte en nærmest dilettantisk film, der er både stivbenet og gabende uopfindsom. Ærgerligt - oh well, man kan jo altid nyde de smukke malerier af Krøyer.

- Spændt på at se, hvordan den øvrige danske anmelderskare tager imod filmen. Rifbjerg rammer sgu også svinet meget godt i røven i det seneste nummer af Ekko... Jebuz...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 MMB 11 år siden

Øv, det var desværre som frygtet. :(
Gravatar

#3 MMB 11 år siden

Jeg tror, jeg dropper at se den.
Gravatar

#4 Outbound Sith 11 år siden

SF Film skal være riiimeligt kreative, hvis de skal sakse et brugbart anmelder-citat til annoncekampagnen ud af den tirade. I love it! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 bjarke 11 år siden

...Politiken.dk har lige samlet et par af de første anmeldelser - oh well: http://politiken.dk/ibyen/film/ECE1764502/klaus-ri... Bazar: 4 stjerner
Woman: 5 stjerner
Magasinet In: 4 stjerner
Eurowoman: 4 stjerner
Vi Unge: 4 stjerner
Alt for Damerne: 4 stjerner
Filmland på P1: Tre pile
Filmmagasinet Ekko: 3 stjerner
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 filmkorn.dk 11 år siden

Sej anmeldelse. Klaus Rifbjerg har også haglet den (og Bille August) ned i Ekko.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 Nicki52 11 år siden

Outbound Sith (4) skrev:
SF Film skal være riiimeligt kreative, hvis de skal sakse et brugbart anmelder-citat til annoncekampagnen ud af den tirade. I love it! :)

Det er da ikke svært "Birgitte Hjort Sørensen gør det virkelig godt i rollen som Marie Krøyer."
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#8 Riqon 11 år siden

Bille August er ikke, hva han har været.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9 Ericmase 11 år siden

Meget enig i anmeldelsen! Jeg kedede mig også en del under filmen.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#10 Slettet Bruger [706974642] 11 år siden

Riqon (8) skrev:
Bille August er ikke, hva han har været.


Nej, siden 1987 er det gået stødt ned ad bakke.

Skriv ny kommentar: