For mine penge er budskabet i “Matrix” filmene så godt som forsvundet i virvaret af religiøse referencer og toptunet action. Tilbage står “Reloaded” og “Revolutions” som to udmærkede actionfilm, der dog ikke bryder normerne for genren på samme måde som det første kapitel gjorde. Værst af alt er, at de mange uforløste setups fra den første sequel ender med at trække ned på kvaliteten af den anden, og man må endnu engang ærgre sig over at Wachowski-brødrene ikke var i stand til at håndtere “Reloaded” anderledes. Eneste grund til at “Revolutions” alligevel slipper afsted med fire kameraer skyldes for det første, at dens actionsekvenser er så forbandet underholdende og for det andet, at den har den grundlæggende forhistorie fra både “The Matrix” og “Matrix Reloaded” i ryggen. Det er med til at hæve det mangelfulde plot i “Revolutions” op på et lidt højere niveau, hvorved summen bliver mere interessant end de respektive enkeltdele. Det er uden tvivl “The Matrix” der trækker langt de fleste point hjem i ovenstående regnestykke, og den originale film vil også fremover stå som noget helt unikt indenfor den moderne actiongenre.

Klik her for at læse meget mere om hele Matrix-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Michael Andersen 20 år siden

#10
Fordi han er ved at "være træt af springende actionmænd og replikanter på rad og række"?!

Det siger så mere om Frid end det gør om filmen - men det er jo også hans mantra.
Smile, you son of a bitch!

#12 20 år siden

Daaamn den er forvirrende til sidst. Er der nogen som kan fortælle mig hvad der sker med Neo?


HER ER SPOILERER:__________________________



Er han død eller hvad til sidst? Og hvorfor er det han kan se det der flammeværk???
Gravatar

#13 Kalle Ferm 20 år siden

*****Jeg spoiler videre*****


Neo dør vist ja - og som jeg forstår det, vil han vende tilbage når der er brug for ham igen (dvs når krigen mellem mennesker og robotter igen opstår og der intet håb er tilbage).

Aner ikke det med de flammer der - synes faktisk ikke det er så fedt at han pludselig får en supersans ligesom han mister synet.

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#14 filmz-Hytzon 20 år siden

SPOILER!!

Hans kode bliver indsat i "teh source", det er dog som oraklet siger muligt de ser ham igen... altså noget kode der ligner hans! Muligvis ham, eller bare en ny anomely som jo uundgåeligt vil fremkomme før eller siden.

Det med flammerne er fordi han er har en forbindelse med teh source som oraklet siger. Så kan man jo selv spekulere over det :D
Gravatar

#15 filmz-Wacker 20 år siden

kan vi ikke spoile videre i *SPOILER* Matrix Revolutions... topic på tagwallen
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#16 Sealer 20 år siden

[Indeholder Spoiler]



okayy har lige set den...jeg tror også at neo vender tilbage men han er ikkke døde. men jeg syns at man malger noget....jeg får ikke rigtig svar på det med the one..

[EDIT] post rettet da den indeholder spoilers -red.
Gravatar

#17 filmz-Choko 20 år siden

Jeg brød mig virkelig ikke om den. Så cliche fyldt, og kedelig. Ja flot action, men hvad kan vi bruge det til?
Gravatar

#18 filmz-Luffe- 20 år siden

ja jeg synes også det var en dårlig film. Ikke nogle svar på nogle af de spørgsmål man havde efter 2eren
Do not trust hope.
It has forsaken these lands
Gravatar

#19 Spanner 20 år siden

Tonker action, men frygtelig rodet.

Hele starten, hvor de skal hjælpe Neo er ét stort miskmask af plothuller og dårlig editing.

Når de endelig skal skære ting og sager væk, så kunne de have strammet noget op senere i filmen, hvor der er nogen frygteligt lange sekvenser, hvor der ikke sker noget.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#20 filmz-Ulle 20 år siden

Lækker film. Personlig anmeldelse giver 5 ud af 6.

Dog er spørgsmål: Hvorfor skal instruktører lave så ufattelig lange, men rigtig flot lavede, kampscener?
Ulle

Skriv ny kommentar: