For mine penge er budskabet i “Matrix” filmene så godt som forsvundet i virvaret af religiøse referencer og toptunet action. Tilbage står “Reloaded” og “Revolutions” som to udmærkede actionfilm, der dog ikke bryder normerne for genren på samme måde som det første kapitel gjorde. Værst af alt er, at de mange uforløste setups fra den første sequel ender med at trække ned på kvaliteten af den anden, og man må endnu engang ærgre sig over at Wachowski-brødrene ikke var i stand til at håndtere “Reloaded” anderledes. Eneste grund til at “Revolutions” alligevel slipper afsted med fire kameraer skyldes for det første, at dens actionsekvenser er så forbandet underholdende og for det andet, at den har den grundlæggende forhistorie fra både “The Matrix” og “Matrix Reloaded” i ryggen. Det er med til at hæve det mangelfulde plot i “Revolutions” op på et lidt højere niveau, hvorved summen bliver mere interessant end de respektive enkeltdele. Det er uden tvivl “The Matrix” der trækker langt de fleste point hjem i ovenstående regnestykke, og den originale film vil også fremover stå som noget helt unikt indenfor den moderne actiongenre.

Klik her for at læse meget mere om hele Matrix-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Ulle 20 år siden

#20 Jeg mener...jeg beynder jo altid at kede mig...!
Ulle
Gravatar

#22 filmz-Erroneus 20 år siden

omg... hvor skuffende var det jo lige :/ 2 ud af 6 stjerner, det hele falder jo til jorden :/ Til tider er en den langtrukkende og hvad sker der lige for kamp-scenerne, de er jo ikke ret fede OG hvad sker der lige for neo vs smith kampen.. jeusus crist det supermand pis der kunne de godt have droppet. Alt for meget unødvendigt fyld og alt for lidt besvaret :/

Den ene stjerne for de gode effekter når de blev brugt og den anden stjerne for smith ;)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#23 filmz-Attica 20 år siden

da jeg var inde og se filme, kom jeg ud med en tom føgelse. Jeg blev meget skuffet, for det kunne de godt have lavet bedre. Jeg er dog ikke enig i andmelddelsen, jeg syntes at "reloadet" er bedre en "Revolutions".

Jeg vil kune give den sidste Matrix 3 kameraer
Gravatar

#24 filmz-jones 20 år siden

var inde og se filmen her i nat.. og man kan ikke sige andet end at den er kanon fed.
Gravatar

#25 filmz-cko 20 år siden

Jeg synes i første omgang godt om den, ser den igen for at finde ud af hvorfor....

Jeg tror det er naturligt at så mange bliver skuffet, det er vel meget normalt når det er en afslutning på en trilogy som mange har glædet sig til...(including me)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#26 filmz-Kadann 20 år siden

Denne anmeldelse er sgu havnet på reklamerne i gratisaviserne.

Jeg så det lige i både Urban og metroXpress i dag. :)

Det er sgu meget cool.. hehe
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#27 Spanner 20 år siden

fedt :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#28 filmz-James Bond 20 år siden

Slutningen i Revolutions er til grin! Hvorfor ikke slutte trilogien på en værdig måde, hvor man får et endeligt. Den er jo stadig helt åben, og de religiøse og kærligheds scener, som er, hænger en langt ud af halsen. Uoriginalt og ikke overraskende som 1éren og 2éren. STOR skuffelse. Resten af filmen er faktisk ret fed, men slutningen er så dårlig, at man kun kan tænke på Dét. ØV!
Gravatar

#29 DarkLight 20 år siden

#26 med hvilke sætning som beskrivende for filmen ?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#30 azathoth 20 år siden

Du kan se det her.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: