Vittighederne i denne film er som sagt hurtigt brugt op. Filmen er f.eks. så overbevist om at ordspillet med navnet Fockers er så sjovt, at den roligt kan bruge det om og om igen til det virkeligt hænger tilskueren ud af halsen. Det er heller ikke just stimulerende for lattermusklerne at man stort set ved hvad der skal ske gennem det meste af filmen, og at mange af scenerne blot er genbrug af tidligere komediefilms klicher. Det meste af “Meet the Fockers” føles som et meget langt afsnit af “Et umage par”. For de involverede skuespilleres egen skyld, vil jeg håbe at dette er det sidste vi ser til de Fockers.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Randy Savage 19 år siden

en meget sjov film, men bedøm sel. kunne ekstremt godt lide den første, det har jo også noget at sige med min mening om filmen. jeg giver den 4 point :P
Gravatar

#2 Bardoboy 19 år siden

Sjovt at han er så negativ over filmen, og alligevel har den tjent så meget over i USA..
Gravatar

#3 DarkLight 19 år siden

Jeg er enig med anmelderen. Jeg havde håbet på at de nye skuespiller ville give ny energi til filmen, men det er ikke helt tilfældet. Når det er sagt, er det dog Hoffman og Streisand der holder filmen oppe. Sammenspillet mellem de Niro og Hoffman er langt fra så godt som man havde håbet på.

'Meet The Parents' var en genial film, som faldt lige i min smag. En 2'er var ikke nødvendigt.

2½ / 6.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 putandtake 19 år siden

Og men med de amerikanske boxofficetal, så kommer der sikkert også en 3'er....
Gravatar

#5 Corgan 19 år siden


Jeg synes meget godt om denne film. I modsætning til andre fortsættelser, er denne film sin forgænger værdig.

Det er klart at der er nogle få jokes, som det med efternavnet Fockers, der går igen. Men det er nu også et meget specielt efternavn, der indbyder til mange jokes. Alt andet ville jo være unaturligt. De fleste kender vel én der har et så specielt navn eller en så speciel egenskab, at der altid bliver lavet jokes om det.

Nu er det jo også de samme karakterer der går igen, så for at føre stilen videre bliver der nødt til at være noget genkendeligt fra 1'eren. Jeg føler ikke at dette bliver misbrugt i så høj en grad, som anmelderen påstår.
Ang. det med at der ikke skulle være noget på spil i denne film, er jeg ikke helt enig i. Pam og Greg ønsker jo at samle hele familien inden de bliver gift. De forhindrer dem selvfølgelig ikke i at gifte sig, men de ønsker ikke at stå med en splittet familie, hvor den ene part ikke kan lide den anden.

Denne film tilføjer en masse nyt til universet, og selvom den er en direkte efterfølger til 1'eren, så kan den sagtens stå på egne ben.

Stod det til mig, ville den få 4.
Gravatar

#6 mr gaijin 19 år siden

For de involverede skuespilleres egen skyld, vil jeg håbe at dette er det sidste vi ser til de Fockers.


Set i lyset af den store succes i USA og sandsynligvis også i DK, tror jeg desværre ikke, at man kan undgå en fortsættelse. Hvis skuespillerne gider at træde i rollerne igen, så vil studie-chefen garanteret give grønt lys. Med mindre skuespillerne selvfølgelig kræver urimelige lønsatser. Det kunne man godt forestille sig ovenpå denne succes.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 filmz-sanjo 19 år siden

Skal se den i morgen, så kan jeg danne min egen mening om den. Kunne godt etteren, så mon ikke at også, toeren vil præstere den samme komedie som etteren, havde.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#8 Benway 19 år siden

#5

Lad mig starte med at sige at hvis du nød filmen så er det jo kun godt, og jeg har ingen intentioner om at forringe din glæde. Jeg ville da ønske jeg havde haft det på samme måde...

Det er måske nok naturligt (og ihvertfald let) at lave vittigheder om navnet, men det bliver det jo ikke mindre anstrengende at høre på af.

Der er selvfølgelig det på spil at de to parter af familien ikke vil kunne være i stue sammen, men jeg synes ikke det er nok. Der er jo det fordelagtige ved ens forældre og svigerforældre, at de kun behøves at samles til bryllup og barnedåb :)

Den eneste der tilsyneladende er meget opsat på at holde familien sammen er Jack, og hans mening tæller ikke særlig meget i filmen. Han er for det meste isoleret.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 Corgan 19 år siden

#8:

"Lad mig starte med at sige at hvis du nød filmen så er det jo kun godt, og jeg har ingen intentioner om at forringe din glæde"


Det ved jeg godt. Det havde jeg heller ikke forventet. :-)

Ang. det med navnet, så synes jeg ikke det er anstrengende at høre på vittighederne herom (og helt ærligt... hvor mange gange hører vi dem i filmen?), og jeg synes at Jack's måde at udtale "Fockers" på, er særdeles morsom, da man kan se på ham at han egentlig mener "fuckers".

Det er klart at forældre og svigerforældre ikke behøves at mødes til andet end bryllup og barnedåb... men disse 2 arrangementer er for manges vedkomne også de vigtigste i deres liv. Derfor er det også vigtigt at forældrene og svigerforældrene er på talefod.
Hvis de 2 parter slet ikke kan udstå hinanden, får det også automatisk en indvirkning på ægteparret "i midten". Både til festlighederne og i hverdagen.

"...Den eneste der tilsyneladende er meget opsat på at holde familien sammen er Jack, og hans mening tæller ikke særlig meget i filmen..."


Jack er nok den eneste der ikke vil holde familien sammen... derfor vælger han jo netop at sige "kom så kone og datter, så skrider vi" når det ser værst ud. De gider dog ikke at tage med ham, da de ønsker at finde en løsning på problemerne. De er også efterhånden ved at være trætte af hans CIA-attitude og hans måde at dømme folk på. Derfor må han sejle i egen sø. De øsnker i stedet at komme problemerne til livs og få samlet hele familien inden brylluppet skal stå.

Btw. det er fair nok at du har en anden holdning til filmen end jeg har. Og dette skal ikke ses som en kritik af din anmeldelse. Jeg lufter blot min holdning til nogle af de emner, som du kommer ind på i anmeldelsen.
Gravatar

#10 Benway 19 år siden

#9

Det er helt fint, jeg opfattede det skam heller ikke som en kritik, men netop som et andet synspunkt. :)

Jeg udtrykte mig måske uklart. Det jeg ville sige var at Jack er den eneste der føler at familien nødvendigvis skal leve op til en bestemt standart. Han er den eneste der ikke vil acceptere de andre, og det er for så vidt ligegyldigt da hans mening ikke tæller.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: