En fængslende film, som tør lidt mere end de fleste sportsfilm.”Million Dollar Baby” underbygges af en fin teknisk side med et transfer i topklasse og en rigtig god lydside. Ekstramaterialet hører til i den tynde ende, men det er ikke noget der trækker synderligt ned på en ellers flot udgivelse. Dertil er de andre elementer for gode.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 akerman 18 år siden

Helt klart en af de største skuffelser i år. Gud hvor er den dog trist og "tung" i mangel af bedre ord.
hele den sidste halve time går jo med at man skal se på miserable swank i sin sygeseng, med det ene medynk-vækkende udtryk i ansigtet efter det andet.. uden der egentlig sker meget - og slutningen kan man jo forudse lang tid før den indtræffer.
Gravatar

#2 ks 18 år siden

#1 - Jeg synes det er syndt for dig, at du synes det er en dårlig film, for det er nok en af de bedste film oplevelser jeg har haft sidste år! Den er tung, men i sidste ende opvejes det hele af dens enorme følesesmæssige reportoire.

Jeg håber Clint Eastwood lever for evigt!
Gravatar

#3 pulse83 18 år siden

#1 Gud, hvor er det dog en trist kommentar. Hvis det er hvad du ser i de sidste 30 min., har jeg ondt af dig. Jeg ser filmmagi og Eastwood i storform. Både foran og bag kameraet.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#4 filmz-Bruce 18 år siden

#1

Jeg kan isåfald anbefale denne. En klar feel good film! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 akerman 18 år siden

#2-3-4
I er ikke lige typerne der viger fra manuskriptet hva? ..

Det er nok ikke på filmz.dk man kan få en saglig diskussion omkring en film som Oscar-forsamlingen og IMDb dikterer at man skal kunne lide.
Gravatar

#6 chandler75 18 år siden

Jeg har det også lidt ambivalent med denne film. Som jeg skriver i bio-anmeldelsen synes jeg ikke rigtig den sidste del hænger sammen med resten af filmen. Temposkiftet river en ud af den filmoplevelse man har haft hidtil - hvilket naturligvis kan være et tilsigtet skift af Eastwood, men hvad værre er: Figurernes opførsel stemmer ikke overens med dem vi har lært at kende i første del.

Maggie har været den ultimative fighter, men efter ulykken giver hun hurtigt op. Der er uden tvivl nogen der vil have det sådan i den situation, men det vi hidtil har lært om Maggie tyder ikke på at hun er sådan. Så virker Nikolai Lie Kaas' reaktion i "Elsker dig for evigt" mere realistisk


Skiftet gjorde at jeg ikke kunne involvere mig følelsmæssigt i sidste del, og det er synd, for det er en fantastisk film indtil da.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 filmz-Bruce 18 år siden

#5

Unskyld, hvis det kunne opfattes bedrevidende. Det var ment på en humoristisk måde.

#6

Der må jeg nok være ret uenig :) Maggies liv har været præget af en hård social arv. Hun har ingen penge, ingen uddannelse, kun et godt helbred og en vilje. Kombinationen af de to bruger hun til at kæmpe sig ud af hendes, det må vel nærmest være en "kaste". Da helbreddet ryger og hun kun kan trække vejret med en maskine og dette er hendes fremtidsudsigt til den dag hun ryger i graven, ja så tvivler jeg på at hun (og nogen anden for den sags skyld), uanset fightervilje, har lyst til at leve videre. Hvis hun havde kunnet kæmpe og haft een procents udsigt til helbreddelse, havde det måske været anderledes. Men det er kampen, som er hendes drivkraft og uden den, er døden at foretrække. Dette gør filmen mageløs i mine øjne
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 chandler75 18 år siden

Vi kan godt være enige i at det er en forfærdelig situation, men Maggie vælger hurtigt at give op - man kunne måske sige vælger det lette vej ud - og det har hun ikke gjort på ét eneste tidspunkt tidligere i filmen.

Jeg synes heller ikke det er overbevisende at Frankie går med på den så let. Maggie er blevet en slags substitut-datter for ham, han har allerede mistet en datter - og nu går han med til at miste en igen?

For Maggies vedkommende havde det været mere overbevisende hvis hun havde kæmpet med sin nye tilværelse i et par år - og Frankie ville selvfølgelig have været der for hende hele vejen - og så resigneret og valgt at dø. Men det har filmen jo desværre ikke tid til at vente på :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 filmz-Bruce 18 år siden

Det er helt sikkert et emne, som er kontroversielt og man føler forskelligt for. At trække vejret via en maskine, at forrette sine nødvendigheder (pæn betegnelse) i sengen flere gange om dagen som andre skal fjerne, altid have store liggesår og deroveni vide, at ens familie er i konstant sorg over den situation man er i. Hvordan ville man som pårørende nogensinde kunne leve normalt?

Jeg ville uden et sekund betænkningstid vælge knappen, for min egen, men især min families skyld, selvom de nok ville synes det modsatte i starten.

Derfor er det jo også alt andet end let for Frankie. Har er pint og plaget af sine følelser og minder, sine katolske rødder og udsigten til et evigt liv i fordømmelse fordi selvmord er en synd. Alligevel viser han stor uselviskhed, da han tilsidst stopper maskinen.

Kunne ikke lade være med at tænke på mit eget barn og den smerte Frankie giver udtryk for i den scene. Det var nok så tæt på, hvad jeg, desværre, kunne forestille mig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 elwood 18 år siden

Så den også her for nydligt, og ja den var sku rigtig god, men en ting jeg synes ikke rigtig man finder ud af hvad der sker videre Frankies Datter, går ud fra det er hende som han konstant sender breve til.

Han får da aldrig fat i hende gør han? han lægger altid brevene ind i den æske han har i sit hus, jeg prøver lidt at se grunden til det med brevene, Det er vel hans datter han omtaler der hvor han "Ber til gud i starten" Jeg sidder lidt og tænker på om det var for at illustrere at på trods af hans hårdhed, så skal man allerede tidlig i filmen vide at han er blød indeni"
kan også være jeg lægger for meget i selve de detalje, men med en mand som Clint Eastwood, så må der være en mening med det hele næsten.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: