Det er en flot film, en rigtig flot film. Der kan ikke herske tvivl om at Spielberg hører til blandt verdens bedste. Han fortæller en historie som sætter nogle ting i perspektiv. Han stiller nogle spørgsmål, som er op til den enkelte at besvare. Det er hans billede, nogle vil måske sige skræmmebillede af en forestående fremtid. Men jeg vil ikke sige mere end, det er en film som skal ses – og det helst flere gange.

Klik [url=articles/view/217/]her[/url] for at læse mere om Philip K. Dick i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Michael Andersen 21 år siden

#10
Det er rigtigt!
Det er også en af grundene til filmen er så fed, den stiller spørgsmål til publikum.

Jeg så lige Kubricks "A Clockwork Orange" igen igår (på TVD1), der var der en replik er lød: <I>"Folk vil sælge deres frihed, for at få ro og orden![/i]

Det passer måske godt til "Minority Report"
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#12 filmz-vassago 21 år siden

Tror oxo at Spielberg har hentet en del inspiration fra den film. Der er jo både det med øjnene, det klassiske musik osv.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 Michael Andersen 21 år siden

#12
Der har han helt sikkert gjort. Specielt "frihed kontra overvågningssamfund"
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Plus at Max von Sydows roller er opkaldt efter forfatteren til A Clockwork Orange (Anthony BURGESS).
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#15 Skobbolop 21 år siden

strålende film...
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#16 filmz-Jonas 21 år siden

Helt fantastisk film.
Historien er gennemført, med få uundgåelige flaws for at få historien til at hænge sammen.
Til gengæld synes jeg Spielberg instruktion er temmelig uoriginal. Soderbergs farvespil (Traffic) og Scotts (Hannibal og Gladiator), sidste nævnte specielt i actionscenerne underminerer Spielberg originalitet, men en kombination af disse af Soderberg og Scott er jo heller ikke at fornægte.
Får en til tænke over hvad det er som gør Spielberg så populær (er selv stor fan), hvornår revolutionerede han egentlig som instruktør (bortset fra Schindlers liste)? Har alle hans film ikke været båret af manuskripterne?
Til gengæld så jeg gerne lidt flere af Dicks romaner/noveller filmatiseret? Minority Report og Blade runner (tak fordi de ikke brugte originaltitlerne fra romanerne!) kan ikke være de eneste perler!
Gravatar

#17 azathoth 21 år siden

Total Recall ikke at forglemme!

... eller Impostor
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#18 filmz-ragnar 21 år siden

Den film MÅ jeg se!
Gravatar

#19 Michael Andersen 21 år siden

#16
Interessant at du syntes Spielbergs instruktion er uoriginal, men jeg er nu ikke helt enig!

Du skriver at han "låner" fra andre film: Korrekt, han låner. Men samtidig laver han det lidt om og gør de lånte ting til hans egne! Eks. det farvespil du skrev om (jeg kunne nævne mange flere ting i "Minority Report", som er hentet fra andre film) passer perfekt til filmen og historien. Det er ikke sådan, at disse "lånte ting" distrahere èn når man ser filmen (Det syntes jeg ihvertfald ikke).
Det er da netop originalt!

Spielberg er en fremragende fortæller.

Det samme har f.eks Tarantino gjort med "Pulp Fiction", der har lånt fra andre film, f.eks en del japanske.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 filmz-vassago 21 år siden

Desuden har andre før Soderberg/Scott brugt det, så det er heller ikke dem der står bag det ;)

"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: