Det er en flot film, en rigtig flot film. Der kan ikke herske tvivl om at Spielberg hører til blandt verdens bedste. Han fortæller en historie som sætter nogle ting i perspektiv. Han stiller nogle spørgsmål, som er op til den enkelte at besvare. Det er hans billede, nogle vil måske sige skræmmebillede af en forestående fremtid. Men jeg vil ikke sige mere end, det er en film som skal ses – og det helst flere gange.

Klik [url=articles/view/217/]her[/url] for at læse mere om Philip K. Dick i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 trekster 21 år siden

Nope, det var egentlig ganske logisk for mig første gang, og jeg tænkte da heller ikke videre over det. Men at forklare jer det, så i fatter det, det kræver sq en del åbenbart! ;))
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#32 filmz-extazi 21 år siden

den er sucky sucky !
Gravatar

#33 azathoth 21 år siden

#32: whaaaaaaaaaaaaaaaaat???

det er da en af spielbergs bedste, ever!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#34 filmz-vassago 21 år siden

#26 - "Du siger at fortiden ligger fast. Det er jeg enig i. Man kan ikke ændre ens fortid."

#29 - "...og beslutter sig for at bygge en tidsmaskine, så han kan rejse tilbage i tiden."

Er det ikke lidt modstridende?

#31 - "Men at forklare jer det, så i fatter det, det kræver sq en del åbenbart!"

Hvem si'r at det er dig der har fattet det? ;) Det er kun teori, og metafysik er vist ikke noget de underviser i på datamatikerstudiet ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#35 trekster 21 år siden

#34
Det var jo kun et eksempel, for at illustrere det på en anden måde. Desuden skriver jeg lige efter: Hvis det paradoks, som jeg ihærdigt forsøger at forklare, ikke var til stede, og hvis vi antager at tidsrejser er muligt, ville dette faktisk kunne lade sig gøre. :)

Nej, men jeg har set en masse Star Trek! ;-))

Ej seriøst, jeg har faktisk læst en del om tid og rum, da jeg sammen med en kammerat har lavet et langt foredrag om emnet, og her bliver mange af disse tidsparadokser netop beskrevet. Jeg er overhovedet ikke ekspert på området eller noget i den stil, men ved som sagt lidt om det, og ud fra det, drager jeg så mine egne konklusioner. Det kræver ikke en lang uddannelse. ;) Desuden var den sidste kommentar nok mest ment som sjov, da Aza jo svinede mig lidt i #30 :)

Og ja selvfølgelig er det kun teori, men det er der så mange andre ting der også er eller har været, og som vi i dag mere eller mindre tager som en selvfølge, fx Einsteins relativitets teori eller endnu bedre Newton's gravitations teori.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#36 filmz-vassago 21 år siden

Jeg har nu igennem en årrække arbejdet på et kølelager, hvor vi ekspederer varer - og jeg har under dette seriøse arbejde gjort en opdagelse, en opdagelse af videnskabelige propotioner - en hidtil uopdaget opdagelse!?!..

Jeg har fundet ud af at tiden står stille på mit arbejde - ok, måske ikke helt stille, men det føles sådan - især om fredagen.

Hermed har jeg næsten bevidst at tidsrejser ikke er helt utænkelige, det er i hvert fald lykkedes firmaet hvor jeg arbejder, at bremse tiden, så jeg reelt arbejder længere - eller det vil sige at det føles sådan, og de derved sparer penge, som ellers skulle være gået til overarbejde.

Så kom du ikke her med din fancy forklaringer om, at du på et tidspunkt har holdt foredrag (for dine venner i børnehaven), og endda læst i [pixi]bøger om fænomenet ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#37 filmz-tED 21 år siden



Well, men bliver vel bare nødt til at acceptere det med nutid og fremtid. Sådan er filmens premisser. Men vi kan genoptage diskussionen når vi har set T3.

Desværre er filmen fyldt med huller i HulaHop størrelse:

Hvorfor aftaler Lamar Burgess ikke bare at mødes med Anne Lively i en anden by end DC? Så kunne han skyde alle de huller i hende som han havde lyst til!

Hvad er tricket med "Lottoudtrækningen" af offer og morder? Og hvordan er det lige at "orakler" kan deres navne? Ville kuglerne være store nok til at "The Artist Formerly Known As Prince" blev slået ihjel?

Hvordan kunne de have en forkert adresse på den første "morder"? Og adgangen ind til "Templet" var gennem en dør som man kunne gå direkte hen til. Og hvorfor havde de ikke slettet adgangen for en mordmistænkt flygtning? Ikke engang da han var blevet "dømt" havde de fjernet adgangen? Overvågningssamfund?

En brækstik er meget sjov, men ville en pistol med bedøvelsespile ikke være bedre? Sådan en man skyder næsehorn med.

Hvad er idéen med at flytte data mellem to "terminaler" på en "glasdiskette" med en størrelse på 20 3½" disketter? Har de ikke hørt om netværk?

Find selv flere. Der er desværre for mange...

Gravatar

#38 trekster 21 år siden

#36
LOL! Men jeg ved nu ikke hvor meget vi kan stole på dig Vassago. Du er jo trods alt manden der leder efter din tabte gren. ;-))

#37
Det med "Lottoudtrækningen" som du kalder den, var noget med at navnet blev indgraveret i en kugle af en træsort, hvor årene ikke kunne forfalskes, something something. Kan ikke lige huske den præcise forklaring.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#39 inflector 21 år siden

virkelig god film, skal ses i biffen :=)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#40 filmz-ab 13 år siden

Stadig en overvældende film på alle punkter, og blu ray udgivelsen har ikke været forgæves. Mageløs visuelt, som giver en helt speciel billede oplevelse. SÅDAN..

6/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: