Det er en rigtig flot udgivelse som SF-Film har sammensat til “Minority Report”. Filmen er absolut seværdig, og den tekniske side er i orden, på nær et enkelt lille surt opstød over det lidt grynede transfer. Ekstra materialet er acceptabelt, og det hele giver tilsammen en udgivelse der bestemt er værd at bruge penge på.

Klik [url=articles-view.php?id=217]her[/url] for at læse mere om hjernen bag “Minority Report”, Philip K. Dick, i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-vassago 19 år siden

#30: Jeg tror det er fordi at du i post #19 skriver:

"Denne film er jo en kopi af The Fugitive med Harrison Ford, indpakket i Science fiction.
Især det med Sydow, som "den eneste person han kan stole på”, og så alligevel den vildt "overraskende" skurk, synes jeg er rystende uoriginalt."


Det er på ingen måde en kopi der er pakket ind i science fiction. De er begge genrefilm, og har begge lånt meget fra f.eks film som "North By Northwest" samt mange andre fra 50-70'erne.

Så hvis du mener at "Minority Report" er rystende uoriginal, så må du ligeledes synes det samme om "The Fugitive" - ellers ser jeg ingen logik i dit statement fra post #19.

Stiller man de to film op imod hinanden, uden at skulle tænke på om de havde været indspillet før eller havde lånt fra andre - så synes jeg klart at "Minority Report" er den bedste, der er betydelig mere dybde i den.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#32 region 2 killer 19 år siden

The Fugitive har måske ikke opfundet den dybe tallerken, men man dømmer også originalitet efter hvor lang tid siden man sidst har set en lignende film i genren.
"The Fugitive" tog elementerne fra "North By Northwest" samt andre fra 50-70'erne og lavede en mere dynamiske og moderne 90ér udgave.
Jeg ser den film som en genfødsel af genren.
Jeg så alt for få nye ting i MR og at alt for mange elementer i både plot, opbygningen osv. der lignede specielt "The fugitive"

Du må naturligvis være uenig. :)
Jaws 3 makes Jaws 2 look like Jaws and if Jaws: The Revenge hadn't surfaced to make Jaws 3 look like Jaws 2, Jaws 3 would have been known as the bigge

Skriv ny kommentar: