Det er en rigtig flot udgivelse som SF-Film har sammensat til “Minority Report”. Filmen er absolut seværdig, og den tekniske side er i orden, på nær et enkelt lille surt opstød over det lidt grynede transfer. Ekstra materialet er acceptabelt, og det hele giver tilsammen en udgivelse der bestemt er værd at bruge penge på.

Klik [url=articles-view.php?id=217]her[/url] for at læse mere om hjernen bag “Minority Report”, Philip K. Dick, i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Alex De Large 21 år siden

Jeg har hørt at den skulle være i et pap cover... er det ligesom resident evil coveret? Eller bare et ekstra papcover ud over?
Gravatar

#2 filmz-ragnar 21 år siden

Der er bare et ekstra papcover ud over...
Gravatar

#3 filmz--Zion- 21 år siden

nice.. er dog ikke helt enig med dit eksempel på paradoks..

et paradoks som jeg har undret mig over er at John Anderton ser sig selv begå det mord..
men havde han ikke set det havde han aldrig været på flugt og aldrig kommet i nærheden af Leo Crow.. eller havde han?!!?


papcover ligesom A.I eller Harry Potter
Gravatar

#4 azathoth 21 år siden

#3: Hmmm... hvis PreCrime ændrer i fremtiden ved at stoppe et fremtidigt mord, hvordan kan de tre precogs så se mordet... det sker jo ikke! Som de siger i filmen "They don't see what you intend, they see what you do!" og det er jo en modsigelse til det de rent faktisk gør... de ser mord der IKKE bliver begået.

Jeg er til gengæld ikke enig i dit paradoks: Havde Anderton ikke set sig selv, var han blevet anholdt og havde dermed aldrig mødt Crow!

__________________________________________
If you only knew the power of The Dark Side!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#5 filmz-vassago 21 år siden

Jeg er overhovedet heller ikke enig - og det er slet ikke en diskussion jeg vil starte. Da det bare bliver påstande imod påstande.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 azathoth 21 år siden

#5: Hvorfor er du ikke enig... er det fordi jeg ikke forklarer det godt nok eller hvad... jeg mener da klart det er et paradoks at de tre precogs kan se noget i fremtiden, som rent faktisk ikke er fremtiden alligevel!

__________________________________________
If you only knew the power of The Dark Side!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#7 filmz-vassago 21 år siden

Det kommer an på hvordan man ser på logikken i tilfældet. Hvordan man griber tidslinien an. Men for at vise dig hvorfor jeg ikke synes det er et paradoks, skal jeg bruge papir og blyant. Så den må du ha' til gode til næste møde :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 azathoth 21 år siden

#7: Ja man kan selvfølgelig argumente for at det skaber en alternativ tidslinie, men i og med man anerkender at der findes en sådanne, så kan det at man begår et fremtidigt mord ikke længere anvendes imod en... det sker jo kun i alternativ tidslinie.

Men hele diskussionen er selvfølgelig en del af filmens univers, og ideen om at man kan ændre sin egen fremtid hvis man kender den i forvejen.

__________________________________________
If you only knew the power of The Dark Side!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

#9 21 år siden

Everybody Runs? Gu gør de da ej! I Minority Report er det kuns Tom Cruises person som flygter!
Gravatar

#10 Léon 21 år siden

Der er faktisk en fejl i det første mord der sker i PreCrime. Den mand som vil dræbe sin kone i starten af filmen skifter mellem at have briller på. Så han skulle egenlig ikke have været anholdt af PreCrime.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.

Skriv ny kommentar: