Han har været inde i en dårlig stime, så nu slutter han cirklen og vender tilbage til det, han kan. Om Tim Burton denne gang bliver hængende hos de sælsomme outsidere, vil tiden vise, men dette første forsøg gør ham ikke fuldstændig til ‘Tim Burton’-Tim Burton igen. Der er mørke og mærkelige børn, levende dukker og forbudte haver. Men det er ikke visuelt overrumplende eller gennemført originalt som tidligere. “Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children” virker som et lidt rutinepræget forsøg på at se sig selv i troldspejlet. Er tiden gået i stå for Tim Burton?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 7 år siden

Jeg har efterhånden opgivet Tim Burton. Han kører fuldstændig i hak, og det eneste han har gjort i efterhånden lang tid er, at bruge den samme stemning (og de samme skuespillere) i forskellige settings.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 BrianT 7 år siden

Jeg synes den her film virker til at være alt for speciel til hvad jeg kan følge med i. Det ligner noget af det vi har set 10.000 gange, tror ikke det er en film jeg skal se. Desværre Burton, stor fan som mu fravælger din film...
Gravatar

#3 David Munch 7 år siden

Den fik 5 stjerner i MX, som skrev at 'Burton er tilbage!'... Så lidt godt må der jo være i den.
Gravatar

#4 Lard Hanson 7 år siden

#2 - alt for speciel eller noget vi har set 10.000 gange før - which is it?

Skriv ny kommentar: