Summa summarum: Gå ind og se “Modig”. Det er en helt igennem dejlig og flot film, fyldt med farverige karakterer, underskønne animationer og modig nytænkning. Den formår at være en både dyb og uhyre underholdende affære, der appellerer til samtlige aldersgrupper, og det er dejligt at se, at børnefilm stadig kan promovere god moral i en tid, der ellers er kraftigt præget af populære, prætentiøse kendisser og stereotype kønsfremstillinger. Vi anbefaler i øvrigt, at I ser filmen i 2D, da den tredje dimension er ligegyldig og dybt forstyrrende under mange af de flotte panoreringer i skoven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 doom WAD 11 år siden

Kochie (9) skrev:
Mit hoved er virkelig ved at skrue sig selv af soklen i forsøget på at forstå det indlæg


Der er vel hverken så meget at forstå eller misforstå. Jeg synes ani-film er røvsyge. De kryber ikke under min hud, og heldigvis heller ikke andre steder hen. At det så måske var et unødvendigt og små-troll'et indlæg i en animationstråd, det vil jeg nok medgive dig.
Gravatar

#12 Kochie 11 år siden

Doc Doom (11) skrev:
Der er vel hverken så meget at forstå eller misforstå. Jeg synes ani-film er røvsyge. De kryber ikke under min hud, og heldigvis heller ikke andre steder hen. At det så måske var et unødvendigt og små-troll'et indlæg i en animationstråd, det vil jeg nok medgive dig.

Men hvor mange Pixar-film har du faktisk set?
Gravatar

#13 doom WAD 11 år siden

ved sgu ikke hvem der laver hvad. Har set de 3 Ice Age, som alle er ok. Toy Story 1, som er la-la. Og så har jeg set Madagascar 1, som var en mega stinker. Og så en række danske, bl.a. den himmelråbende elendige Rejsen til Saturn, der smadrede Deleurans fantastiske historie til pubæ. Men at betale for at se de der tegnefilm er som at betale for at se Disney Sjov.
Gravatar

#14 Wangsgaard 11 år siden

Doc Doom (13) skrev:
ved sgu ikke hvem der laver hvad. Har set de 3 Ice Age, som alle er ok. Toy Story 1, som er la-la. Og så har jeg set Madagascar 1, som var en mega stinker. Og så en række danske, bl.a. den himmelråbende elendige Rejsen til Saturn, der smadrede Deleurans fantastiske historie til pubæ. Men at betale for at se de der tegnefilm er som at betale for at se Disney Sjov.


Du har da heller ikke set så mange animations film og 4 af dem er da også ret ringe (Ice Age og Madagascar) At sige du ikke kan lide animations film er det samme som at sige jeg ikke kan lide nogen action film eller drama film eller komdie film...

De er så forskellige at kan ikke kan tage dem og sætte dem i samme bås.

http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#15 gi-jones 11 år siden

Generelt er det dumt at generalisere :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 doom WAD 11 år siden

Det har du ret i. Hvilket jeg også prøvede at give udtryk for, da jeg skrev, at jeg nok bare ikke fanges af animationsfilm, ligesom nogen ikke kan lide oliven.

Og find så lige ET andet trollagtigt indlæg fra mig nogetsteds på Filmz min gode mand, jf Clint-tråden.

;-)
Gravatar

#17 PsychoCowboy 11 år siden

@15 : spot on :-D

Så filmen i torsdags, og jeg må erklære mig noget uenig i roserne fra anmelderen her på siden. Jeg synes i høj grad at Brave mere er en Disney fortælling end en Pixar....Det er stort set intet i denne film der henvender sig til voksne, hverken i humor, sarkasme eller andre spidsfindigheder.

Jeg var ikke skuffet over filmen, slet ikke, men den i min bog kommer den overhovedet ikke i nærheden af f.eks. Incredibles eller Up.

Jeg så den i øvrigt i 3D på engelsk, havde ingen problemer med at forstå hvad der blev sagt på nær når tøserne i biografen ikke kunne holde deres kæft!!! Og synes bestemt at 3D var en god oplevelse, men det har animationsfilmene alle dage været for mig, hvor man ikke skal trives med dårlig kameraføring eller elendig efter "3d" behandling...

3.5/6 fra mig, hvilket betyder 4, da jeg altid runder op :-)
- There ain't nothing to it, Point, Pull, Repeat. Try to hit them in the head! - Jill Valentine
Gravatar

#18 doom WAD 11 år siden

Har også set Up og De Utrolige. Kunne ikke lide dem.
Gravatar

#19 Nukleon 11 år siden

Syntes ikke den var specielt god. Den minder alt for meget om "Brother Bear", og nogle scener virker som om de er taget direkter derfra (specielt laksefiskescenen).

Dog en meget, meget smuk film. Den burde få en Oscar for bedste visuelle effekts, blot for Marida's hår.
Gravatar

#20 voyager 11 år siden

Den er virkelig fed, fortryllende og forførende :) Kan varmt anbefales at man ser den i biffen (også i 3D m/engelsk tale). Skal helt klart erhverves på blu-ray når den udkommer :)

Skriv ny kommentar: