Summa summarum: Gå ind og se “Modig”. Det er en helt igennem dejlig og flot film, fyldt med farverige karakterer, underskønne animationer og modig nytænkning. Den formår at være en både dyb og uhyre underholdende affære, der appellerer til samtlige aldersgrupper, og det er dejligt at se, at børnefilm stadig kan promovere god moral i en tid, der ellers er kraftigt præget af populære, prætentiøse kendisser og stereotype kønsfremstillinger. Vi anbefaler i øvrigt, at I ser filmen i 2D, da den tredje dimension er ligegyldig og dybt forstyrrende under mange af de flotte panoreringer i skoven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 loki 11 år siden

Umiddelbart så ser det ud til, at den kun bliver vist som:

Modig 2D: dansk tale
Modig 3D: dansk tale
Modig 3D: engelsk tale

Så... tis. Direct2Download.

Edit: Yeps, snakkede lige med NF, og fik bekræftet at det er som skrevet. Virkelig genialt.
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 Lehrmann 11 år siden

Alt det denne anmeldelse giver cadeau til (specielt kønsdebatten), får fingeren hos de fleste andre danske såvel som udenlandske anmeldere. Interessant.

Personligt fortæller traileren mig om en film med for lidt eksistentialisme som Pixar ellers leverer, når de er bedst, men som her ser ud til at blive overskygget af "Shrekomik". Jeg kan selvfølgelig tage fejl, og det er vel næppe en dårlig film.
Gravatar

#3 elwood 11 år siden

Må se den i 3D hvis det er eneste 3D mulighed two words.

Kelly Macdonald

Is too damm cute!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Morpheus 11 år siden

God anmeldelse og lige sådan en jeg kan lide at læse! Har virkelig ventet på denne film og er KÆMPE Pixar fan, så at se alle de halv middelmådige anmeldelser der er kommet, var ikke fedt.

Tarantrier, så du den på dansk eller engelsk? Ville nemlig gerne se den på engelsk, men da det er uden undertekster af nogen art, er jeg bange for at misse for meget, når det nu er skotske accenter der bliver snakket med og det er selvom jeg er rigtig habil i det engelske sprog. Dansk kunne jeg ikke forestille mig giver den samme magiske følelse, som hvis jeg så den på engelsk.
Gravatar

#5 Tarantrier 11 år siden

Morpeus: jeg så den på dansk, og ville laaaangt hellere have ser den på engelsk. Men den engelske version kan man ikke se i 2D - så valget står mellem pest, kolera eller internettet!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#6 doom WAD 11 år siden

Jeg bliver aldrig fan af animationsfilm. Den første Ice Age var ok. Resten er kloner. Eller noget. I hvert fald ikke noget for mig, med mindre jeg er i følgeskab med mine døtre. Så er animationsfilm i bio altid en god lejlighed til en tiltrængt lur.
Gravatar

#7 gi-jones 11 år siden

Har lige set den her til aften. Den er ikke Pixars stærkeste film - historien er en lille smule ufokuseret. Men en svag Pixar film er stadig langt, langt over gennemsnittet og jeg var godt underholdt. Humoren holder, og stilen er helt fantastisk. Visuelt er den noget af det vildeste jeg længe har set.

Til gengæld var jeg som andre tvunget til at se den i 3D og det var faktisk én af de dårligere 3D-oplevelser jeg har haft. Den er en langt mørkere film end de fleste animationsfilm, og det får virkelig problemerne ved 3D-teknologien til at træde frem. Gid de da ville stikke det skrald op hvor solen aldrig skinner.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#8 Neranders 11 år siden

Med Brave formår Pixar at hæve niveauet gevaldigt fra Cars 2, men der er stadig et stykke op til opfindsomheden man finder i Wall-E og Up. Jeg har ærlig talt ikke meget negativt at sige om filmen, udover at den stemningsmæssigt virker til at være lidt forvirret. Visuelt er stemningen uovertruffen, men til tider virker humoren end tand for henvendt til de mindste, mens det ikke vil undre mig, klimaks hæver rating nogle år. For det er nemlig i Brave, jeg har oplevet Pixars hidtil mest onde karakter, der uden ord og med sin bare tilstedeværelse giver en scenerne en adrenalinpumpende intensitet. En anden ting er filmens tema, som driver den ud på et lidt for forudsigeligt handlingsforløb, der, omend forudsigeligt, er velfortalt og underholder rigtig godt hen ad vejen. Opfindsomheden, som kendetegner Pixar, synes jeg var meget tydeligt til stede i en periode, hvor der var associationer til Bjørne Brødre, blot med ændret fortælleperspektiv.

Det tekniske og håndværksmæssige har jeg ikke en finger at sætte på. Hvordan Pixar gang på gang overgår sig selv visuelt, er mig en gåde, men jeg klager ikke. At indtage Brave med øjnene er ren og skær nydelse. Hår, pels, tøj, landskaber, alt; smukt! Rørende smukt og gennemført ned til mindste detalje. Musikken ligeså fortrinelig og stemningsfuld. Det eneste, der ødelagde hele illusionen om et oldtidens skotsk rige med sit eget startende ungdomsoprør, var udskiftningen af den flotte skotske accent med rigsdansk.

Forudsigelig affære, omend en af de bedre af slagsen. Angående karakter, er jeg i tvivl, men den gennemgående underholdende og positive oplevelse lander på 7.5/10.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#9 Kochie 11 år siden

Doc Doom (6) skrev:
Jeg bliver aldrig fan af animationsfilm. Den første Ice Age var ok. Resten er kloner. Eller noget. I hvert fald ikke noget for mig, med mindre jeg er i følgeskab med mine døtre. Så er animationsfilm i bio altid en god lejlighed til en tiltrængt lur.

Mit hoved er virkelig ved at skrue sig selv af soklen i forsøget på at forstå det indlæg. Men inden, jeg begynder at slå gnister, må jeg hellere spørge:
Hvor mange Pixar-film, har du set?
Når Pixar er bedst, laver de film, der uden sidestykke kryber helt ind under huden på mig og nægter at gå igen.
Den samlede historie i Toy Story er mageløs, og det er altså tre film med hver deres unikke handling, hver deres temaer og hver deres (mange, mange) højdepunkter.
De film af Pixar, jeg agter mindst fra dem, er stadig bedre end så mange andre film, jeg har set, og med Wall-E og Up har firmaet flyttet grænserne for vestlig animeret familieunderholdning til en tinde så højt oppe, at jeg efterhånden har svært ved at tro, at nogen andre filmskabere kommer i nærheden af dem.
Jeg kan den dag i dag ikke se introen til Up, uden at tårerne bare begynder at trille. Jeg aner ikke, hvad de har puttet i den stumme introduktion til en så simpel og stadig så universel, fantastisk og smuk kærlighedsfortælling. Men jeg er glad for, at jeg ikke ser den hver dag. Så ville mine tårekaneler tørre ud.
Gravatar

#10 Tarantrier 11 år siden

Jeg har lige i dag fået set Up, og det har faktisk fået mig til at glædes over, at jeg så Brave først. Der er ingen tvivl om, at Up er væsentligt bedre end Brave, og hvis jeg havde set Up først, var jeg nok blevet skuffet over Brave. Det gode er så nu at vide, at der er ingen grund til at være skuffet over Brave - der er bare grund til at elske Up lidt højere :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: