Med sin knap halvanden time er “Monster huset” en glat lille sag. Som en ål spræller den hysterisk, indtil den atter er tilbage i vandet og ude af synsvidde. Det er ikke de store kunstneriske ambitioner som ligger til grund for filmen. Tanken synes snarere at være: ”Og hvad så hvis det hele er glemt i morgen?!” Det primære mål er sjov underholdning her og nu. Og med kun få skavanker lykkes det, for “Monster huset” er gedigen og sjov underholdning for børnene med masser af fart over feltet, hvor også de voksne kan lade sig rive med af filmens herlige humor i børnehøjde og de mange charmerende figurer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 16 år siden

Sikke noget elendigt bras, denne her film! Den er da slet noget ikke for børn - især de mindre vil blive mere skræmt end de vil blive underholdt. Og more sig vil de slet ikke.

I 1980'erne blev der lavet utallige mere eller mindre fjollede eventyrkomedier med (ofte overspillende) børn i hovedrollerne (f.eks. "The Goonies"). At se "Monster huset" er som at se en af disse film fra dengang, blot med den forskel, at der her er tale om en animationsfilm. Filmens anstrengte humor er 80'er-agtig på den ufede måde og formår ikke engang at få én til at trække på smilebåndet.

Historien er aldeles tåbelig, og forklaringen på/motivationen for spøgerierne ligger langt ude for mindre børns fatteevne.

Nogle vil måske indvende, at filmen er stilet til større børn, men selv for disse må - SPOILER !!! - historien om den lille, magre mands forelskelse i en retarderet, overvægtig kvinde være svær at sætte sig ind, ikke mindst når en sådan voksen-problematik krydres med et kvinde-lig i kælderen og en post mortem-loyalitet mod kvinden baseret på dennes sygelige had til børn.

En rent ud sagt tåbelig film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Ja jeg synes nu den var kanon og herligt langt fra "normalen" af de regulære animationsfilm om pels- og fjerdyr. Helt klart ikke en film for børn under de 7, men de lidt større vil elske den.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 elwood 16 år siden

#2 jeg fik sågar selv et par shock da jeg så den, det var slet slet ikke hvad min ven og jeg havde regnet med, og det ment på den positive måde.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: