Til trods for at filmen endnu har den helt store lancering til gode, har meget allerede været skrevet om tolkningen af handlingen, der byder op til forskellige mulige løsninger. På mig virker “Mr. Nobody” dog mindre som en gåde, der skal løses, og mere som en forholdsvis ligefrem, men alligevel fascinerende betragtning over verdens indretning. Jeg læste engang noget om, at vi alle som børn fødes som filosoffer, men med tiden og alderen lærer at lade være med at undre sig over verdens besynderlige udformning, som ellers nok er nogle tanker værd. Trods sin gennemførte udformning tvivler jeg på, at der gemmer sig nogen synderligt dybe sandheder i filmen, men “Mr. Nobody” har bibeholdt sin begejstrede barnlige nysgerrighed, og at genopleve den er en oplevelse ud over det sædvanlige. Præcis ligesom filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 misuma 13 år siden

Så er filmen hermed sat på To-See-Listen.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#2 Tommy Kristensen 13 år siden

Fantastisk film - og den visuelle side er fænomenal. Helt klart en af mine største filmoplevelser dette år.
Gravatar

#3 mr gaijin 13 år siden

Interessant. Den var fløjet under min filmradar, hvis jeg ikke havde læst din anmeldelse.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4 jessup 13 år siden

Den skal nok ses på et tidspunkt - det er lang tid siden jeg har set noget med Sarah Polley er der nogen der kan anbefale noget med hende fra de sdiste år?
This is just until June
Gravatar

#5 Kruse 13 år siden

Jeg har efterhånden set traileren nogle gange, og jeg har overvejet flere gange om det er en film der skulle købes. Jeg synes bare ikke umiddelbart at Jered Leto ser særligt interessant ud i rollen, baseret på traileren.

Men jeg ender nok med at få den bestilt engang :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 RasmusFL 13 år siden

Syntes traileren så ret selvhøjtidelig og klæbrig ud, som en slags indie-udgave af 'Benjamin Button', bare meget dårligere

Denne anmeldelse har dog fået mig på andre tanker
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#7 Yossarian 13 år siden

Traileren sælger filmen elendigt. Hvis de nu havde lavet en trailer der havde været mere i retning af Tree of Life traileren, ville jeg tro at det havde passet bedre.

Fuldstændig fantastisk film. Besynderlig og alligevel meget håndgribeligt. Helt klart en af de bedste film jeg har set i år. Det er ærgeligt at den nok ikke får den opmærksomhed som den fortjener, for det er virkelig en imponerende film, der virkelig skilder sig ud.
Gravatar

#8 frygtl0s 13 år siden

Den bedste film jeg har set i 2010, og den bedste jeg har set siden Synecdoche, New York.
Gravatar

#9 Bummerten 13 år siden

En film som helt klart ligger i toppen af min liste i år.
Giv den en chance! Traileren retfærdigør ikke filmen.
Gravatar

#10 Mads83 13 år siden

Vel nok lige den film, jeg glæder mig mest til at få set in a l-o-n-g time!!

I har vel spottet denne, homemade trailer, der giver filmen et anderledes skær:

novra!!

Skriv ny kommentar: