“Nat på museet” sprudler med vidunderligt barnlige indfald, når den blander gedigen humor, en til tider afsindig dialog og et vellykket visuelt vanvid hvor dinosaurer, miniaturefigurer og mannequiner kæmper for dominans i museets marmorbeklædte gange. Desværre tynges filmen af det hollywoodske behov for ganske uopfindsomt at moralisere i stedet for at stå ved sin eksistensberettigelse som en komplet afsindig komedie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-BrotherJack 17 år siden

Øv. Hvad med Ricky Gervais? Er han god/dårlig, ligegyldig?
Gravatar

#2 x marks the spot 17 år siden

#1
Ricky Gervais er det eneste gode/sjove i filmen.
Den er så umorsom og moralsk, at man tror det er løgn. Troede egentlig det var en alm. komedie, men den er 100% kun for børn, for voksne vil blive slemt skuffet! Normalt synes jeg Ben Stiller er genial, men her rammer han bunden for at tjene et par hurtige dollars. Historien er utrolig forudsigelig og skuespillet direkte dårligt fra alle sider - undtagen Ricky Gervais, der blot gentager sin rolle fra "The Office".
Det hele ender tå-krummende med sang og dansende dinosaurer, flodheste og strudse i bedste CGI-stil

Der er SÅ mange fejl og uforståelige klip og spring i historien, at man nærer mistanke om, at de ik helt vidste, hvad de skulle med denne idé. Nok den dårligste film længe set.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#3 filmz-ChesterB 17 år siden

Jeg synes egentlig at den er okay selvom at de havde afsløret meget i traileren som f.eks. der hvor dinosauren drikker af hanen. den ville have været noget sjovere hvis det ikke var fordi man havde set den 1000 gange i forvejen.
men faktisk synes jeg normalt at Ben Stiller halter lidt og er lidt småskør. Bortset fra hans "seriøse" roller som i Meet the Parents hvor han spillede den normale i stedet for den kedelige og åndssvage Zoolander. men den her er meget god synes jeg.
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#4 Hal60 17 år siden

Tja... Tjoh... Night at the Museum sagde heller ikke mig så hulens meget. Den havde da et par "sjove" scener, hist og her, men den blev ulidelig sødsuppet i sidste ende. Tror næsten jeg tog skade af det.
Men min kusine kunne nu godt lide den, men hun er så også kun 15.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#5 filmz-lavlund 17 år siden

Hmmm. jeg ved ikke lidt overdrevet måske, men ellers...
Gravatar

#6 Bohemian 17 år siden

Syntes den var meget intetsigende..og ganske enkelt ikke morsom.
Og syntes den blev alt for sukkersød.

4/10
Free in serenity.
Gravatar

#7 MikkelHJ 17 år siden

Jeg har svært ved at følge de hårde kritikpunkter, folk her kommer med. Jeg synes ikke, filmen er overdrevent moraliserende, ej heller at filmens budskab om selvtillid bliver tvunget ned i halsen på folk.

Jeg er dog helt enig i anmelderens betragtninger om, at rollerne er besat af gode skuespillerne. Det var fantastisk at se Dick Van Dyke, Mickey Rooney og Bill Cobbs i rollerne som de tre gamle sikkerhedsvagter, der bliver tvunget på pension.

Det er skønt at se dem vende på en tallerken, da de forsøger at stjæle guldtavlen, der vækker museets beboere til live om natten. Jeg troede kun, Reginald var ude på noget skummelt.


Jeg synes, der var rigeligt med grin filmen igennem. Et par af mine yndlingsscener er:

Udveksling af lussinger mellem Larry og Dexter.
Larrys vilde ridt gennem parken for at fange Cecil, der er i hestevogn.
Da Jedediah og Octavius vender tilbage, efter alle tror, de er døde i biluheldet. Jeg er især vild med, at de pludselig går i slowmotion á la Mænd af den Rette Støbning.
Og så synes jeg rigtig godt om scenen, hvor Larry først er fyret og derefter hyret, da museet pludselig får en stor tilvækst af besøgende på grund mediernes reportager om de mystyske begivenheder, der er foregået natten i forvejen.
Derudover er slutscenen, hvor alle museumsgenstandene fester til September af Earth, Wind and Fire, aldeles forrygende.


Alt i alt var jeg rigtig godt underholdt. Det eneste, der skæmmede oplevelsen lidt, var da to mennesker ved siden af mig pludselig valgte at forlade forestillingen cirka midtvejs, og så var jeg heller ikke alt for begejstret for snakkehovederne på den anden side af mig. Dem var der beklageligvis ikke så meget at gøre ved, da den ene af dem var min søster.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#8 nerdalmighty 17 år siden

Jeg synes det var en sjov film, som bestemt kan anbefales. Det er ikke den bedste komedie nogensinde, men fortjener bestemt 7/10.

Ben Stiller og Owen Wilson er altid et godt makkerpar, og selv om meget af handlingen er forudsigende, er det alligevel en del sjove sener.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#9 x marks the spot 17 år siden

#7
Du har den fedeste form for ironi mht. dine yndlingsscener!! - Det håber jeg virkelig for dig. ;0)
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#10 filmz-Louise-her 17 år siden

Jeg synes det er en vildt god film, som kommer til at punte på DVD hylden.
Humoren er fed og dne rigtig flot lavet, intet ondt der !

Skriv ny kommentar: