Samtidig med alle indbruddene og kodebrydningen skal vi også trækkes med et temmelig belastende sideplot om Ben Gates og Abigail Chases skrantende forhold, der illustreres med Dr. Phil-replikker såsom ”Når en kvinder siger ‘Så…’ kan det betyde mange forskellige ting”. Et enkelt lyspunkt er dog Jon Voight og Helen Mirren, hvis had/kærlighedsforhold hurtigt bliver filmens eneste egentlige aktiv. Ellers er det mest bemærkelsesværdige og ufrivilligt komiske ved filmen dens ukueligt optimistiske syn på præsidentembedet. Da Voight opdager, at en hemmelighed i Det Hvide Hus allerede er blevet opdaget af en af præsidenterne, udbryder han, at det ikke er så mærkeligt, eftersom ”præsidenterne altid har været de dygtigste og mest kompetente mænd i landet”. Er det mon den nuværende administration, han har i tankerne?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-vassago 16 år siden

Nu er Nic Cage ikke den eneste der har medvirket i en masse l*rt. F.eks har Pacino, De Niro og Dustin Hoffman godt nok også været nede og skrabe bunden...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 filmz-Erlingur666 16 år siden

skal se den i afnen, glæder mig helt vildt.
Gravatar

#23 HonoDelLoce 16 år siden

#21

Især Hoffman har DÆLME været med i nogle tvivlsomme projekter :D

De to andre du nævner har også.. Men den kære Dustin har nogle gange decideret chokeret mig..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#24 filmz-canner 16 år siden

#23, De Niro har decideret chokeret mig. Meet the Parents, Meet the Fuckers (hej Hoffman!), Analyze This, Analyze That osv. osv.
Synes De Niro næsten er mest chokerende..
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#25 HonoDelLoce 16 år siden

Jeg vil så sige, at jeg godt forstår De Niro der.. :)

Manden er ved at blive gammel og vil have det skægt (som jeg ser det) - og i de to film-par parodierer han jo nærmest sine egne gamle roller.. Og jeg synes det er fedt nok :)

Om man kan lide filmene er jo så en anden sag :) Jeg synes det er hæderlige komedier.. :) ) øvrigt var jeg vild med Hoffman i Meet The Fockers :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#26 fatcat 16 år siden

#24 lad os heller ikke glemme "Showtime" - eller ved nærmere eftertanke - lad os endelig glemme den :)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#27 filmz-smedt-meister 16 år siden

Synes den havde nogen få underholdnings punkkter som var gode nok. Men længden var bare søvndyssige udmattende.

3/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#28 filmz-Erlingur666 16 år siden

jeg syndes det var en ok popcorns underholding. især biljagten var meget god efter min menning 4 stjrener
Gravatar

#29 Crash 16 år siden

Glæder mig enormt til at se den. Blev i hvert fald positivt overrasket over 1'ern ^^
Gravatar

#30 nygaardpetersen 16 år siden

Ok underholdning... Men ikke mere end det, og den første var nu bedre. 3½/6 herfra!

Skriv ny kommentar: