Samtidig med alle indbruddene og kodebrydningen skal vi også trækkes med et temmelig belastende sideplot om Ben Gates og Abigail Chases skrantende forhold, der illustreres med Dr. Phil-replikker såsom ”Når en kvinder siger ‘Så…’ kan det betyde mange forskellige ting”. Et enkelt lyspunkt er dog Jon Voight og Helen Mirren, hvis had/kærlighedsforhold hurtigt bliver filmens eneste egentlige aktiv. Ellers er det mest bemærkelsesværdige og ufrivilligt komiske ved filmen dens ukueligt optimistiske syn på præsidentembedet. Da Voight opdager, at en hemmelighed i Det Hvide Hus allerede er blevet opdaget af en af præsidenterne, udbryder han, at det ikke er så mærkeligt, eftersom ”præsidenterne altid har været de dygtigste og mest kompetente mænd i landet”. Er det mon den nuværende administration, han har i tankerne?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 MOVIE1000 16 år siden

jeg synes at det er en gammeldags og lam andmeldelse må indrømme at jeg ikke har set filmen endnu men efter hvad jeg har hørt tror jeg at den blir bedre end 1eren synes at 1 var go men der er et sted i andmeldensen hvor der står at Ben løser en gåde på 10 sec. og jeg siger til det at det er hans arbejde i at løse gåder han klog og hurtig og han får hjælp så ville enhver kunne gøre det
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#32 filmz-Kadann 16 år siden

#31 -

Gråand eller dykand?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#33 casper 16 år siden

jeg har lige været inde og se den og jeg synes det er rigtig god, man er godt underholdt hele vejen i gennem

men hvis man ikke kunne lide den første kan man heller ikke lide 2 tror jeg
Gravatar

#34 tiany 16 år siden

Den er ligesom den første
Valar morghulis
Gravatar

#35 [email protected] 16 år siden

Jeg var faktisk positivt overrasket.. Troede det ville være rigtig dårligt.. Efter denne andmeldelse.. Men jeg er ikke helt enig i hvad anmelderen mener.

Desuden syntes jeg vi skal passe på hvad vi siger om Cage, De Niro og især Hoffman og Pacino! De er 4 der har givet ufattelig meget til filmhistorien og mener det er forkert at sætte dem i dårligt lys, bare fordi de har medvirket i lidt dårlige projekter her på tiden!.. desunden hvis vi tager Cage, er det ikke ufattelig dårlige film.

God film 4/6
Gravatar

#36 elwood 16 år siden

Lige kommet hjem fra bio af, min ven og jeg skal ha set lidt film i biocity for at få bibeholde vores VIp status, så vi valgte den her. (3:10 to Yuma) ku vi desværre ikke nå idag)

Argg aldrig har jeg føt mig så lidt underholdt, toppen kom godt nok da de kom med forklaringen på Mount Rushmore (der tog jeg mig til hovedet)

Ed harris er en fantastisk skuespiller, han har bare intet og arbejde med i den her film, hans rolle var virkelig uintressant, så klare Sean Bean det lidt bedre i 1'eren.

Jeg vidst godt hvad jeg gik ind til, men det her var nok den ringeste Popcorns film jeg har set indtil nu.

Nå men næste Weekend står den på 3:10 to Yuma og Sweeney Todd, så mon ikke det bliver bedre 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#37 I-love-Horror-movies 16 år siden

Det er da godt at man ikke skal lytte til anmelderen, med at det l**t der bliver lukket ud. Hvad kan man bruge dem til, ikke en skid. Når de anmelder en film, er det en subjektiv vurdering, ikke en objektiv, så her med kan man ikke bruge dem til noget. Det er klart en af mine farvorit film, og jeg følte mig utrolig godt underholdt.

Rating 5/6
Gravatar

#38 Slettet Bruger [3377376739] 16 år siden

Ja, føj for satan. Anmeldere, hold jer venligst objektive og sørg for altid at tjekke IMDb-ratingen før I rakker en film ned!
Gravatar

#39 HonoDelLoce 16 år siden

Jeg må s'gu nok indrømme, at jeg sendte en 4/6 afsted til denne film..

Jeg ved godt, det lyder umiddelbart sindssygt højt.. Men, hånden på hjertet, så var jeg vildt godt underholdt under størstedelen af filmen.. Der var et par utilsigtede grin undervejs, ingen tvivl.. Ting, som man egentlig ikke burde kunne se bort fra..

Men jeg gør det alligevel.. For underholdningen er tilstede mere eller mindre hele filmen igennem, og det er ikke underholdning, der efterlader mig nøje beregnende og funderende over livets gåder.. Men underholdning der står på fra filmen starter til den slutter, og så er det det.. Og det var faktisk helt rart.. :)

Og så synes jeg Helen Mirren bliver mere og mere attraktiv for hvert år der går :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#40 elwood 16 år siden

#39 Så hende i Teaching Mrs. Tingle og der spiller hun meget bedre må jeg indrømme, damm hun var nem og hade i den film, præcis som det var meningen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: