“The New World” er en veritabel fiasko. Filmen er i alt for lange passager blottet for den mindste spænding, dels fordi historien er ganske velkendt, og dels fordi den ikke formår at bevare sit egentlige fokus. Til styrkerne hører en glimrende lydside og en ditto billedside, der dog ikke er i stand til at veje op for udgivelsens mangler. Til sidstnævnte hører et ekstramateriale, der fremstår noget mangelfuldt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 JannikAnd 17 år siden

Filmen må være et temperamentsspørgsmål, for selvom det er Malicks svageste film, er den stadig god (7,5/10), og et los i nosserne på Hollywoods forudsigelige skabeloner.

Q'Orianka Kilcher er skøn i rollen som Pocahontas, og Colin Farrell - som aldrig har sagt mig noget - spiller sin meget melodramatiske rolle yderst rørende.

Pathos, javist. Men det er Malicks stil, og det rammer mig i mellemgulvet. Hvad synes anmelder om øvrige Malick-værker?
Gravatar

#12 filmz-JohnSilverLongBooty 17 år siden

En meget smuk film efter min mening, den giver tid til eftertanke af hvor svær kærlighed kan være.

Hvis man forventer en krigsfilm så bliver man skuffet. Derimod en flot kærlighedsfilm.
Gravatar

#13 duuk74 17 år siden

Fantastisk film. Jeg var helt blæst væk i den. Jeg er glad for at der er 2 anmeldere på denne her film.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14 filmz-fidomuh 17 år siden

#8

Og så kunne det desuden være interessant at høre, hvilken højttaler anmelderen har glemt at sætte til, når han taler om, at "alle 5 kanaler kommer i brug". Det hedder jo 5.1, fordi der er seks højttalere!


JAeh, men subben taelles som regel ikke med som en "kanal", da der sjaeldent er et "lydspor" kun til subwooferen.. Den tager saamaend bare bunden af alle 5 kanaler :P

#Topic

Syntes egentligt at filmen efterlod en lidt blandet smag her.. Den var til tider god og faengende, men ofte kedelig og uinteressant.. Men okay, jeg havde saa ogsaa forventet et anderledes "Twist" paa "pocahontas" historien.. Denne genfortaelling gav mig ikke noget reelt nyt, blot det gamle med bedre skuespil og flotte billeder :)

( Har laest bogen endda ogsaa :P )
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#15 ks 17 år siden

Dejligt endelig at se en anmeldelse, der ikke er positiv hele vejen igennem. Filmen skuffede også mig rigtig meget, og må erklære mig enig i, at det virker som om Malick næsten glemmer at fortælle en sammenhængende historie - og så bevægede den sig simpelthen bare for langsom. Jeg kedede mig skuffende meget, men jeg er heller ikke den store fan af Malick.
Gravatar

#16 king b 17 år siden

#14 Nu gider jeg ikke blive alt for teknisk, men de seks kanaler i 5.1 fungerer alle selvstændigt. Der er mange lyddesignere, som putter baslyde i subwooferen, som ikke har noget at gøre med lyden i de andre højttalere - for at skabe det dér ekstra sug i maven, vi allesammen (forhåbentlig) kender fra de store lydoplevelser i biffen og i hjemmebiografen. Det passer simpelthen ikke, at subwooferen "tager saamaend bare bunden af alle 5 kanaler".
Gravatar

#17 Morbid 17 år siden

Ved godt at én anmelders mening, ikke skal være udtryk for et helt site's samlede holdning, men finder det stadig lidt komisk, at der på forsiden af DVD'en står:

*****
Filmz.dk

:)
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#18 filmz-Kadann 17 år siden

#17 -

Ja ok, den er faktisk meget morsom. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 procsus 17 år siden

Jeg kan kun give denne anmeldelse ret. Filmen har meget svært ved at holde den røde tråd, og udover Pochahontas og Smith er der ingen karakteropbygning. Alle andre eksisterer ikke. Umiddelbart vil jeg give den blot en enkelt stjerne, men pga. den trods alt anderledes kunstneriske side, får den i alt to stjerner hos ego.
Gravatar

#20 dh-ad 17 år siden

#8

Jaa, sommetider føler man, at det, der skal til for, at en film kan få høje audio/video karakterer, er en ovenud positiv bedømmelse af selve filmen. Man kan sige, at det ofte har en afsmittende effekt...
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)

Skriv ny kommentar: