“The New World” er en veritabel fiasko. Filmen er i alt for lange passager blottet for den mindste spænding, dels fordi historien er ganske velkendt, og dels fordi den ikke formår at bevare sit egentlige fokus. Til styrkerne hører en glimrende lydside og en ditto billedside, der dog ikke er i stand til at veje op for udgivelsens mangler. Til sidstnævnte hører et ekstramateriale, der fremstår noget mangelfuldt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-vassago 17 år siden

Et billede kan jo godt være flot rent stilistisk men suge r*v når det kommer til det tekniske.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 filmz-Is 17 år siden

okey film,,,,,,,,, men scoret er pisse dårlig
Gravatar

#23 filmz-Cherno Samba 17 år siden

Hvordan man kan give sådan en film 2/6 stjerner vil jeg nok aldrig forstå, da jeg klart mener at den fortjener 6 stk!

Denne film er mere original og revolutionerende end nogen anden film de sidste mange år og som så mange andre blev jeg også blæst væk af dette sanseparadis, som ikke kun har en fantastisk billed og (især) lydside, men også byder på en fuldstændig holdbar historie. For selvom denne film er meget metafysisk, så kan man sagtens drage konklusioner og moraler fra den konkrete fortælling, som jeg dog mener kun er ment som et supplement til filmens drømmende kerne.

Alt i alt synes jeg, at den film har så meget på hjertet, og fortæller det så f***ing smukt, at det er svært ikke at blive revet med. Og jeg har ondt af den person der ikke kan se det, for han/hun går virkelig glip af noget!
Gravatar

#24 filmz-Bruce 17 år siden

#23 Livet er for kort til at lade sig gå på af anmeldelser, man ikke er enig i :) Det vil være yderst kedeligt, hvis vi alle var enige og din oplevelse er ligeså god som enhver andens.

Mht. New World, er jeg enig med dig i, at det er en fantastisk film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 HonoDelLoce 17 år siden

#23 - du kan jo også vælge bare at se på positivt på det faktum, at den fik 5/6 i biograf-anmeldelsen..?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#26 filmz-Cherno Samba 17 år siden

# 25 - Det er aldrig ligeså sjovt, når man er enig med anmeldelsen! ;-)

Men derudover gør én god anmeldelse ikke den anden bedre, og det er vel nu engang mere naturligt, at diskutere ("diskuter" - ja det hedder tråden nu engang (og sidste gang jeg tjekkede, betød det (diskussion) noget i stil med, at undersøge en sag ved at fremhæve forskellige sider ved den, argumentere for og imod osv.; især om meningsudveksling)) med en der ikke deler ens synspunkter, frem for med en der gør!

Jeg er normalt ikke så engageret i sådannne småligheder, og du må undskylde hvis jeg er lidt for "bidsk", men jeg synes virkelig at det er en sublim film, og jeg er, hvis ikke forbavset, for filmen er ikke en normal mainstream episk krigs/eventyrfilm, så ked af, at der er så mange (for det er der vitterligt), der ikke kan se det specielle ved den!

Og til sidst, #25 -; Nej, for den skulle have haft 6/6 ;-) (også selvom anmeldelsen var godt skrevet, hvilket jeg da også ser ganske positivt på)
Gravatar

#27 filmz-Bruce 17 år siden

#26 Der vil altid være delte meninger om en film som denne. Som værende ej mainstream, så vil den jo netop mere, end falde i alles smag og sådan er hr. Malicks film. Han går sjældent den letteste vej.

Vær du kun glad for, at du kan se det vidunderlige i denne film og at alle ikke kan li' den. Det er så kedeligt at være enige :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 duuk74 17 år siden

#27 Godt vi har Master Bruce til at uddanne og oplyse pøblen.
(jeg mener det sgu :))
100.000 lemmings can't be wrong

#29 17 år siden

Nå er Master Bruce-dukken i handlen.
Gravatar

#30 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Er lige blevet færdig med denne film, efter en lang dag på arbejde.

Det var en meget positiv og smuk oplevelse, som jeg ikke vil tøve med at give 5/6 eller 8/10.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: