Filmen kan sammenlignes med den for nylig udgivede “Dèjá Vu” hvis indre logik heller ikke tålte megen eftertanke. I modsætning til “Next” havde den dog en velfungerende følelsesmæssig kerne, der formåede at holde historien oven vande, når den blev for urimelig. Det samme kan imidlertid ikke siges om “Next”, der er en så flad og hul oplevelse, at selv så glimrende skuespillere som Julianne Moore og Nicolas Cage ikke kan pumpe megen liv i den.

Tåbelighederne spreder sig gennem handlingen, hvor det ofte er en udfordring at finde nogen form for mening i plottet. Det spænder lige fra hvorfor Callie Ferris tror, at de to minutters fremsyn skal kunne hjælpe hende, over hvorfor terroristerne egentlig leder efter Johnson, og det kulminerer i en af de mest absurde slutninger set i mands minde. Én ting er sikkert: “Next” er en af den slags film, der får en til at ønske man kunne se ind i fremtiden, for så havde man i det mindste muligheden for at forlade biografen i tide.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-JON 17 år siden

(spoiler)

11) Pigen skal vente to minutter med at komme bedøvelsespillen i hans juice. Men mon ikke han burde undre sig over, at hun står og kigger på sit ur, mens hun holder en pille hævet over hans glas? Måske hun burde vente to minutter med overhovedet at finde pillerne frem!
Gravatar

#52 dolphinfriendly 17 år siden

#51 Nu er det ikke fordi jeg har planer om at se filmen, meeeeen tror andre har - husk derfor spoilertag!

Gravatar

#53 filmz-JON 17 år siden

52: Som skrevet i 50.

Advarsel! Spoiler for pædagog-types humør:

Det er ikke særligt bedrevidende-agtigt at skrive "meeeeen", hr. Pædagog. Hvis du ikke har planer om at se den, så lad være at græde. Andre kan godt finde ud af læse oppefra og ned og vil derfor nok læse 50 først, hvis de følger med i denne tråd.
Gravatar

#54 NightHawk 17 år siden

# 53 -

Kig for neden på siden hvor der står hjælp til tags. Her kan du se hvordan du bruger spoiler markering. Det har intet at gøre med at andre skal være pædagog agtig, men blot at det er god stil overfor andre der ikke har set filmen, at man husker at lægge den på.

Bare husk det fremover :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#55 filmz-JON 17 år siden

54: Nu har jeg skrevet flere tusinde forumindlæg, så jeg ved godt hvordan det fungerer. Men det virker vel omtrent ligeså godt at skrive: "Spoiler:". Imidlertid var det ikke det, som 52's bemærkning gik på. Den gik på, at jeg kun havde skrevet "spoiler" foran spoilerne i indlæg 50 og ikke også før spoileren i 51 (senere tilføjet).
Gravatar

#56 dolphinfriendly 17 år siden

#53+55 Hahaha hvem tuder her?

Set i bakspejlet, er det ikke svært at virke "bedrevidende-agtig" og som en "hr. Pædagog", nu dine to efterfølgende indlæg er så vanvittigt barnlige og fortænkte. Jeg har ikke på noget tidspunkt givet udtryk for din underlige påstand i #55.

Desuden:
Når jeg skriver husk spoilertag, mener jeg denne her type.


Slap af mester, det var ment som en venlig påmindelse. Som #54 er inde på, er det blot god stil overfor andre.


Gravatar

#57 filmz-theassociate 17 år siden

#53 - Det var da nogle ualmindeligt flabede forumindlæg du skriver. Man kan vel skrive civiliseret til hinanden. Og mange brugere scroller ned af en side for at få et indtryk af debatten, og så kan mange (og undertegnede), komme til at fange nogle sætninger som ikke var hensigten man ville læse.
Gravatar

#58 BossDanmark 17 år siden

# 49
Hvor er det lige jeg svinder til? Jeg synes jeg har været sober i denne diskution, jeg har påpeget noget som jeg synes er vigtigt, men jeg har IKKE svindet til. Fortæl mig lige hvor....

Men på den anden side - hvis noget føler at jeg har svindet til vil jeg gerne undskylde - det har ikke været min mening. Jeg har kommet med min mening - som måske kan støde nogen - men det har ikke været min mening at svinde noget til. Så hvis anmelderen, eller anden føler sig svinet til - så undskylder jeg.
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
Gravatar

#59 thomas040 17 år siden

svindet? eller svinet?
Failure is a zero out.
Gravatar

#60 mr gaijin 17 år siden

Filmen har lige fået tæsk i box office. Den fik kun 7,2 mil. i åbningsweekenden, hvilket ikke engang er tæt på at være nok til at dække Nicolas Cages løn. Ifølge IMDB var produktionsbudgettet på omkring 70 mil. På HSX og andre steder var der fra starten lave forventninger (omkring 40 mil. i alt, hvilket vil sige en åbning på 15), men den har kun indspillet halvt så meget som disse forventninger. Er franchise-filmene ved at tage livet af den gammeldags Hollywood-actioncamp?
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: