Déborah Francois, der debuterede i “Barnet”, er ganske enkelt formidabel som den hævntørstige Mélanie. Hendes fremtoning er perfekt som en porcelænsfigur, men samtidigt er der noget særdeles foruroligende og koldt i hendes blik, og man fornemmer det indespærrede raseri. Hun får dog et mere end værdigt modspil af Catherine Frot som Ariane Fouchécourt.

Dercourt er selv musiker, hvilket muligvis er en medvirkende årsag til, at musikstykkerne føles som sådan en integreret del af fortællingen. Man kan dog indvende mod filmen, at den trods alt forbliver en smule fjern. Det helt store engagement i figurerne er det vanskeligt at føle, og filmen kunne godt tåle en snert mere vildskab. Til gengæld er den en besnærende og ganske brutal fortælling, der efterlader et stærkt indtryk. Det er en skøn, forførende og dejlig ond lille melodi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 17 år siden

Den lyder god men jeg er ikke sikker på at jeg ser den biogafen - det lyder som en favorit på et senere besøg i blockbuster.
This is just until June
Gravatar

#2 Yoda 17 år siden

#1

Også her!

Bio-pengene denne måned er afsat til "Pan's Labyrinth" og "Letters From Iwo Jima".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 filmz-rupert giles 17 år siden

Jeg vil helt ærligt hellere se den her end Letters from Iowa Jima. Der er et eller andet ved den her film, der vækker min nysgerrighed.

Pans Labyrint er naturligvis månedens mest ventede film. Ingen tvivl om det.

Og siges skal det også, at jeg har tænkt mig at se alle de tre nævnte film :-)

Men der er sgu et eller andet ved en god fransk film...
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#4 filmz-rupert giles 17 år siden

Og nu har jeg så set den.

Det er måske den mest underspillede og subtile film, jeg længe har set. Aldeles glimrende.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

Skriv ny kommentar: